Často ho načne kamienok, ktorý odletí od posýpacieho auta. Nedávno sa o tom presvedčil vodič Miloš (52) z Popradu, ktorý je sám poisťovákom. Aj napriek kamere v aute nebolo jednoduché to dokázať. Ako postupovať v takomto prípade?
Miloš (52) sa vracal v nedeľu podvečer domov. Keď prechádzal okolo podtatranskej obce Ždiar, z hmly sa pred ním vynorilo cestárske auto. „Videl som, že posýpa cestu, spomalil som a mierne som sa uhol. Nepomohlo, spŕška kamienkov zasypala auto aj predné sklo,“ spomína Miloš a pokračuje. „Zastavil som. Kapota bola posiata bodkami a na skle mi ostali dve dierky. Musím ho vymeniť,“ povedal Miloš.
Vďaka kamerovému záznamu, ktorý má v aute, si myslel, že to u cestárov rýchlo vybaví. „Spísali sme záznam, ale pre poisťovňu mi odmietli dať potvrdenie,“ posťažoval sa. Marián Barilla (45), riaditeľ Správy a údržby ciest PSK, stredisko Poprad, vraví, že všetky ich vozidlá sú vybavené GPS zariadením. „Na dispečing posielajú údaje o mieste, rýchlosti a činnosti daného vozidla. Ak robí posyp soľou, nie je možné, aby poškodila čelné sklo,“ povedal Barilla. Po prešetrení Milošovi škodu uhradia v plnej miere. Pomohol k tomu aj videozáznam. „Škodu sme preukázateľne spôsobili my,“ priznal riaditeľ a dodal. „Nemáme záujem neuhradiť škodu, ktorú sme spôsobili, ale nemôžeme sa nechať klamať a poškodzovať.“ Podľa neho až dve tretiny škôd si vodiči vymyslia.
Ako postupovať pri úhrade škody
1. Vodič škodu zdokumentuje
2. Nahlási ju cestárom
3. Cestári škodu overia a postúpia poisťovni
4. Poisťovňa škodu uhradí
Veľa vodičov si aj vymýšľa
Jozef Gancarčík (53) viac ako 30 rokov robí šoféra na sypačoch a pluhoch
- Zažil som rozličné situácie na ceste. Je až neuveriteľné, čo si šoféri dokážu vymyslieť. Napríklad oprotiidúci sypač rozbil sklo na pravom spätnom zrkadle. Treba si uvedomiť, že sme tu na pomoc vodičom a nie preto, aby sme ich ohrozovali.