Diaľnica je dlhá 4,3 km a okrem toho, že má ušetriť vodičom pár minút, má odbremeniť aj Žilinu, keďže zároveň plní úlohu severozápadného obchvatu krajského mesta. Na najdôležitejší úsek diaľnice D3 smer Čadca si však budú musieť motoristi počkať ešte prinajlepšom dva roky.
Podľa slov generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti Jána Ďurišina bude totiž úsek Oščadnica - Čadca pripravený na výstavbu v roku 2019 a úsek Kysucké Nové Mesto - Oščadnica až koncom roka 2020. Analytik Ján Kovalčík z INEKO však nakladanie s financiami pri výstavbe diaľnice kritizuje: „Oproti cene, za ktorú mohli nominanti Smeru-SD začať výstavbu už v roku 2010 a dokončiť v roku 2014, tento úsek predražili o 70 – 90 miliónov. Navyše tento úsek využije iba slabší tranzit smerujúci na sever a pre zdrojovo-cieľovú dopravu krajskej metropoly je nevyužiteľný.“ Ako dodáva, keby otvorili úsek D3 nad Žilinou v časti Brodno - Kysucké Nové Mesto, diaľnicu by využilo trojnásobne viac vozidiel.
Čo na to hovoria šoféri
Zuzana (37), Žilina
- Mohli otvoriť aj dlhší úsek, nie len 4 kilometre. Myslím, že by urobili lepšie, keby otvorili niečo v smere Kysucké Nové Mesto – Čadca, to by pomohli Kysuciam aj Žiline.
Peter Cigánik (39), Žilina
- Ja som ten úsek staval, tak môžem povedať, že je to dobrá voľba. Urýchlene však potrebujeme dokončiť smer Kysucké Nové Mesto – Čadca, lebo kolóny sú v tomto smere už neznesiteľné.
Marián (43), Poprad
- Všetko, čo sa otvorí, je dobré. Aj keď si myslím, že za takéto peniaze už mohli byť obojsmerné štvorprúdovky
Dĺžka: 4,3 km
Čas stavania: 3,5 roka
Náklady: 255 mil. €
Estakáda: 1,5 km ponad Hričovskú priehradu
Dvojrúrový tunel Považský Chlmec:
Dĺžka: 2,2 km
Prechodových chodieb pre chodcov: 6
Chodby pre obslužné a záchranné vozidlá: 2
Počet rúr: 2