Dôvodom je, že aerolínie neposkytli dostatočné informácie cestujúcim, ktorých sa dotklo rozsiahle rušenie letov. Uviedol to v pondelok taliansky protimonopolný úrad AGCM.
V polovici septembra Ryanair oznámil, že musí zrušiť v nasledujúcich týždňoch desiatky letov denne, najmä pre zvýšené čerpanie dovoleniek pilotmi a palubným personálom. To skomplikovalo život tisíckam cestujúcich, ktorí museli nečakane meniť svoje plány.
Taliansky protimonopolný úrad AGCM uviedol, že v tom období írskej spoločnosti nariadil, aby poskytla talianskym pasažierom, ktorých sa rušenie letov dotklo, informácie o všetkých možnostiach. V takýchto prípadoch majú cestujúci právo na vrátenie peňazí či ponúknutie náhradného letu zdarma, ako aj možnosť žiadať o finančnú kompenzáciu. Na nariadenie však Ryanair v stanovenej lehote nereagoval a úrad spustil voči aerolíniám konanie. "Procedúra, ktorú sme začali, by mohla viesť k udeleniu sankcie, ktorá sa pohybuje v rozmedzí od 10 000 do 5 miliónov eur," uviedol AGCM.