V roku 2017 by to malo byť približne 72 miliónov cestujúcich a v roku 2018 dopravca očakáva 74 miliónov prepravených ľudí. "V roku 2030 chceme mať 100 miliónov cestujúcich, a to všetko s dnešným počtom zamestnancov, no s vyššou efektivitou," avizoval hovorca ZSSK Tomáš Kováč. Pripomenul, že spoločnosť pripravuje od prvej aj druhej zmeny cestovných poriadkov v roku 2018 rozšírenie dopravy. A to v Bratislave a v okolí, tiež na linke Bratislava - Žilina a medzi Prešovom a Košicami.
"Dúfame, že aj týmito krokmi sa zvýši záujem verejnosti o cestovanie železnicou a dostaneme viac ľudí z áut do vlakov," doplnil Kováč. V roku 2018 prebehnú podľa jeho slov aj veľké investície v oblasti stredísk technicko-hygienickej údržby a bude sa pokračovať aj v modernizácii osobných vozňov a nákupe vozňov do diaľkovej dopravy. "Celková transformácia spoločnosti smerom k novej kultúre a organizácii bude pokračovať aj v budúcom roku," dodal Kováč.
V prípade končiaceho sa roku 2017 pripomenul, že sa podarilo dostať prvýkrát do prevádzkového zisku InterCity (IC) vlaky na trase Bratislava – Košice, ktoré dopravca vypravuje na komerčnom princípe. "Ak sa nič neplánované nestane, tento rok budú mať kladný hospodársky výsledok. Stane sa tak o dva roky skôr, ako sa predpokladalo," doplnil Kováč.
V tomto roku sa podľa jeho slov podarilo ZSSK uskutočniť aj niekoľko súťaží. "Podpísaná bola zmluva na dodávku 21 kusov dieselmotorových jednotiek v hodnote 77 miliónov eur," priblížil. Druhý projekt, tesne pred ukončením, na dodávku 25 elektrických jednotiek v hodnote 160 miliónov eur, má už podľa Kováča tiež víťaza. Zároveň pripomenul uzatvorenie tendra na prenájom 10 rušňov Vectron.
"Nemenej dôležité sú pokračujúce rekonštrukcie a humanizácie koľajových vozidiel v externom prostredí i vo vlastnej réžii," dodal hovorca. Z 31 vozňov prvej a druhej triedy, ktorých renovácia bola naplánovaná vo vlastnej opravovni vozňov vo Zvolene v rokoch 2016 až 2018, bolo do konca roka 2017 podľa Kováča zmodernizovaných 11 ks vozňov druhej triedy a 4 ks vozňov prvej triedy.
"Okrem toho sme zmodernizovali 16 vyradených starších vozidiel na osem moderných dvojdielnych motorových jednotiek určených na osobnú dopravu na tratiach v okolí Zvolena a na linke Kraľovany – Trstená," doplnil. Negatívom roku 2017 však podľa neho bolo, že sa spoločnosti nepodarilo nájsť financie na moderné lôžkové vozne pre diaľkovú dopravu a ZSSK musela túto súťaž zrušiť.