Podobná situácia je aj v aktuálne prebiehajúce predvolebnej kampani pred nadchádzajúcimi voľbami českej hlavy štátu. Sociálne siete ako nástroj svojej propagácie využívajú podľa Práva všetci uchádzači o Hrad. V počte priaznivcov pritom ostatných kandidátov "valcuje" Miloš Zeman, ktorý sa pritom roky držal tradície - klasického písacieho stroja i života bez mobilu.
Zeman má aktuálne na sociálnej sieti Facebook 102.000 fanúšikov. S propagáciou mu navyše spoločne s ďalšími priaznivcami pomáha jeho hovorca Jiří Ovčáček, ktorí na jeho podporu zakladajú fanúšikovské stránky. Slabší je Zeman iba na Twitteri, na ktorom ho pred Vianocami sledovalo necelých 7000 užívateľov, všimlo si Právo. Túto situáciu však kompenzuje Ovčáček, ktorého tweety odoberá takmer 30.000 ľudí. Právo konštatuje, že Zeman môže cez internet osloviť viac než 100.000 občanov.
Takýto dosah nemá ani jeden z jeho protikandidátov. Jiřího Drahoša a Michala Horáčka sleduje na Facebooku okolo 75.000 ľudí, Mirek Topolánek má dosah na 19.000 užívateľov, Pavel Fischer 17.700, Marek Hilšer 17.000; Petr Hannig, Jiří Hynek a Vratislav Kulhánek majú po 2000 sledovateľov.
V porovnaní s niektorými zahraničnými politikmi sa však tí českí nemôžu porovnávať, upozorňuje Právo. Napríklad rakúskeho prezidenta Alexandra Van der Bellena sleduje na Facebooku takmer 300.000 fanúšikov. Tamojšieho premiéra Sebastiana Kurza dokonca 713.000. Rakúsko má pritom asi o dva milióny obyvateľov menej než Česko. Český premiér Andrej Babiš má pritom 142.000 sledovateľov. Lepšie sa darí tiež slovenskému prezidentovi Andrejovi Kiskovi, ktorý má na Facebooku takmer 253.000 fanúšikov, a to aj napriek tomu, že Slovensko má takmer o polovicu menej obyvateľov než Česko.