Toaletný papier nechýba v žiadnom nákupnom košíku a to sa v blízkej budúcnosti ani nezmení. Podľa čoho si ho však vybrať? Často zaváži cena či výhodné balenie. To, ako s ním budete spokojní, zistíte až doma na toalete. Preto sa odborníci z českého mesačníka dTest rozhodli otestovať celkovo 17 druhov bieleho trojvrstvového neparfumovaného toaletného papiera. Ktorý sa najviac oplatí?
Podľa odborného mesačníka Retail News je najobľúbenejším typom biely trojvrstvový papier bez parfumácie. Ako časopis pokračuje vo svojej štatistike, z celkového segmentu papierovej hygieny, kam patria vreckovky či papierové obrúsky, zaplatíme práve za toaletný papier dve tretiny peňazí. V nákupnom košíku sa objavuje zhruba 13-krát do roka. Celkovo sa odborníci pozreli na kvalitu 17 výrobkov. „Pri testovaní pevnosti sme predpokladali, že prianím spotrebiteľa je používať papier, s ktorým sa bude dobre manipulovať a že ho ľudia využívajú aj na smrkanie či utieranie podlahy,“ vysvetlila Vanda Jarošová z českého mesačníka dTest.
AKO SA HODNOTILO
Pevnosť
- útržky každého balenia testovali čeľuste špeciálneho prístroja, ktoré sa od seba odďaľovali za súčasného merania potrebnej sily k porušeniu papiera
- meranie skončilo v momente, kedy sa na papieri objavila trhlina
- túto skúšku podstupovali útržky v pozdĺžnom, v priečnom smere, no aj v mieste perforácie, kde je strojovo vyznačený predel
Nasiakavosť
- skúška pozostávala z merania času, ktorý potrebovalo rovnaké množstvo toaletného papiera k potopeniu v nádrži s vodou a váženie vody, ktorú papier nasiakol
- treba dodať, že nasiakavosť nutne nesúvisí napríklad s rozpustnosťou
- to, ako papier saje, ovplyvňuje technológia výroby, rôzna dĺžka celulózových vlákien alebo použitie recyklovaného papiera, ktorý saje menej
Praktické skúšky
- celkovo 50 testujúcich osôb dostalo anonymné vzorky, ktoré po dobu jedného mesiaca používali vo svojej domácnosti
- hodnotili hebkosť, príjemnosť na dotyk či vzhľad a súdržnosť vrstiev