Denník opísal Bratislavu ako motor rýchlo rastúcej slovenskej ekonomiky, mesto, v ktorom sa rozvíjajú technologické a mediálne spoločnosti, kam prichádza čoraz viac turistov, aby si vychutnali barokové paláce, rozprávkovo dláždené uličky a cenovo dostupné bary.
Guardian píše aj o výstavbe v Bratislave: "Nie všetky stavby sú vítané. Občania sa sťažujú, že zelený priestor je vytláčaný a zle plánovaný rozvoj vyvíja tlak na infraštruktúru. Zanedbávanie verejných priestorov z čias komunizmu (a zbúranie veľkej časti židovskej štvrte) zanechalo škodlivé dedičstvo. Rovnako ako inde džentrifikácia vytlačila alternatívnu kultúru."
Denník zdôrazňuje, že Bratislavčania za najväčší problém považujú dopravu: "K tomu historický nedostatok investícií a nejednotná realizácia plánov na infraštruktúru. Za komunizmu bolo naplánované metro, ale nepraktický projekt bol po nežnej revolúcii odložený." Veci sa ale menia, aj keď pomaly, konštatoval Guardian. Poukázal napríklad na návrat električky do Petržalky v júli 2016. Spomenul však aj kritikov projektu, podľa ktorých električková trať sa končí len kúsok za Dunajom. Pokiaľ ide o cyklotrasy, "niektoré z najlepších" sú okolo Petržalky, "kedysi multietnickej dediny známej svojimi sadmi".
"Betónová džungľa mala v 90. rokoch prezývku 'Bronx' a bola neslávne známa pre problémy s drogami. Teraz má reputáciu ako jedna z najzelenších častí mesta s ľahkým prístupom do Starého Mesta," opísal denník Petržalku. Mestská časť Nivy je podľa neho naďalej centrom rozvoja, "hoci nie každý ocení beztvárnu architektúru". Napriek všetkým sťažnostiam na dopravu či parkovanie sú obyvatelia Bratislavy zajedno v tom, že ich mesto je veľmi vhodné na bývanie, píše Guardian.
"Bratislava to hrá ťažko na svoju multikultúrnu minulosť. Zatiaľ čo niektorí to vnímajú ako len marketingový trik, búrlivá história mesta je jedným z jeho hlavných turistických lákadiel," dodáva denník Guardian.