S veľkými problémami s tlakom krátko pred kolapsom ju na urgentný príjem doviezla v noci zo stredy na štvrtok minulý týždeň sanitka. Hoci ju podľa vlastných slov vyšetrila len sestra, a nie lekár, ktorý však napísal správu, sľúbeného odvozu domov sa nedočkala.
Valina (68) mala podľa vlastných slov bolesti a nevládala dýchať. „Keďže manžel bol odcestovaný a syn v nočnej, zavolala som si sanitku. Povedali mi, že môžem ísť aj v košeli, lebo ma dovezú domov,“ spomína. Dôchodkyňa vraví, že ju napokon vyšetrovala len sestra.
„Zmerala mi tlak, mala som 210/95, urobila mi EKG a pichla injekciu. Pán doktor len písal podrobnú správu o mojich zreniciach, lýtkach, hlave a hrudníku, hoci ma vôbec fyzicky nevyšetril a sedel v rohu ambulancie. Pýtal si poplatok 10 €, a keď nemám, vraj stačí aj 8 alebo 6. Dal mi bloček, no bez pečiatky,” pokračuje s tým, že po vyšetrení už jej nemal kto zavolať sanitku. „Na moje naliehanie sestra tvrdila, že budem čakať aspoň hodinu a pol, lebo už sa robia rozvozy pacientov na dialýzu. Bolo však pred piatou ráno... Keďže som sa nevedela dovolať k taxíkom, dosť otrasená som napokon išla domov sama električkou v krátkom kabáte s dlhou nočnou košeľou," dodala.
„Žiadny právny predpis neuvádza, že pečiatka musí byť na príjmovom doklade. Na UNLP Košice sa nevzťahuje ani povinnosť používať elektronické registračné pokladnice,“ povedala hovorkyňa nemocnice Ivana Stašková s tým, že pacientku vyšetroval lekár s dlhoročnými skúsenosťami.
„Čo sa týka jej odvozu z nemocnice, o piatej ráno sanitky vozia dialyzačných pacientov, takže upovedomili náš personál, že momentálne nie je voľná kapacita prevoznej sanitky - keďže pacientka už nespadala pod prevoz záchrannou službou. Pacientka navyše mala možnosť počkať na túto sanitku priamo na pracovisku, k dispozícii je tam 6 postelí, ktoré boli v tom čase prázdne,“ dodala.