Riaditelia JOJ Marcel Grega a Markízy Matthias Settele tvrdia, že sa slovenský reklamný trh nedá nafúknuť a kolos ako RTVS sa nedokáže z navýšených príjmov uživiť.
Danko má o vplyv na chod telerozhlasu eminentný záujem. Napriek pôvodnému odporu Mostu-Híd a Bélu Bugára sa mu podarilo do riaditeľskej stoličky presadiť Jaroslava Rezníka (51). Teraz vyrukoval s tým, že chce zrušiť koncesionárske poplatky, z verejnoprávnej inštitúcie urobiť inštitúciu platenú priamo štátom a výpadky nahradiť príjmami z neobmedzenej reklamy. To zdvihlo zo stoličiek komerčné televízie, ktoré sa v spoločnom stanovisku proti plánom Danka ohradili. „Zrušenie koncesií pre RTVS a navýšenie objemu vysielanej reklamy nie je z nášho pohľadu reálne uskutočniteľné riešenie. Dnes je rozpočet RTVS s dvomi televíznymi kanálmi väčší ako rozpočet dvoch najväčších slovenských komerčných televíznych skupín Markíza a Joj dohromady, ktoré majú deväť staníc. Je nereálne očakávať, že slovenský reklamný trh sa zdvojnásobí ak sa vytvorí priestor pre vysielanie reklamy v RTVS,“ odkázali Settele s Gregom aj šéfom rádia Expres Ivanom Antalom.
Kritika Maďariča
Mediálni magnáti upozorňujú, že sú financovaní predovšetkým z predaja reklamy a RTVS s rozpočtom takmer 130 mil. € nie je schopná nabrať toľko reklamy, aby nahradila koncesionárske poplatky. „Verejnoprávna inštitúcia by mala smerovať skôr k tomu, aby z nej bola reklama výrazne obmedzená alebo úplne vylúčená, ako to poznáme napríklad z Českej republiky alebo Veľkej Británie,“ dodali Grega so Settelem. Podobný postoj má aj mediálny analytik Martin Gonda. „Súčasný objem reklamy v RTVS nepotrebuje akútnu zmenu. Ich argumenty chápem ako protest voči snahe meniť zákony narýchlo bez diskusie a bez zvažovania širších dopadov,“ reagoval.
Richard Rybníček: Šéf SNS zničí RTVS
Zdá sa, že pán predseda parlamentu nemá žiadny problém zlikvidovať fungujúci rovnovážny stav na televíznom trhu s tým, že sa naivne domnieva, že týmto krokom posilní RTVS a zároveň si získa voličov. Ak by tento návrh presadil, zničí RTVS a poškodí sebe a aj svojej strane. Argumenty šéfov komerčných televízií sú logické. Trh neuživí štátnu RTVS závislú len a len od sledovanosti a peňazí z komerč- ného trhu.
Rozpočet RTVS 129,5 mil. €
- 78,8 mil. € koncesionárske poplatky
- 26 mil. € zmluva so štátom
- 5,4 mil. € reklama
- 19,3 mil. € iné príjmy