Na utorkovom stretnutí s novinármi to skonštatoval minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd). "Bude tam určité meškanie," zhodnotil šéf rezortu dopravy. Aké veľké toto meškanie bude, je teraz podľa ministra ťažké povedať. Pripomenul však, že aj samotné ministerstvo dopravy meškalo so stavebnými povoleniami k pozemkom pod obchvat. Pre problémy s ich vysporiadaním musel rezort meniť zákon, a všetky stavebné povolenia boli právoplatné až v septembri minulého roka.
"Na záver spočítame, že kto koľko meškal na našej strane a kto koľko bude meškať na druhej strane," priblížil Érsek. Podľa zmluvy má byť celý projekt dokončený v októbri 2020, ale po rýchlostnej ceste R7 by mali autá začať jazdiť v apríli 2020.
Projekt obchvatu Bratislavy má tvoriť časť diaľnice D4 a časť rýchlostnej cesty R7. Projekt buduje združenie firiem na čele so španielskou spoločnosťou Cintra. Cesta sa stavia ako projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP projekt). Koncesionár ju teda postaví a bude ju 30 rokov prevádzkovať, za čo mu bude štát platiť počas 30 rokov splátky. Ročná splátka štátu by mala byť vo výške 52,8 milióna eur, čo má po 30 rokoch Slovensko vyjsť aj po zohľadnení inflácie na 1,76 miliardy eur.