Cieľom ankety je priniesť reálny pohľad uchádzačov i potenciálnych zamestnancov na to, ako vnímajú firmy, ich benefity a imidž. O najatraktívnejších zamestnávateľoch rozhodlo takmer 12-tisíc hlasujúcich. „Medzi top 5 dôvodov, prečo vníma verejnosť zamestnávateľa ako atraktívneho, sa nám vôbec prvýkrát dostal kolektív a ľudia,“ zhodnotila výkonná riaditeľka spoločnosti Profesia Ivana Molnárová. Ako doplnila, oproti minulému roku tak tento faktor nahradil pracovnú istotu.
Víťazi kategórií
Obchod a služby
Tomáš Bezák, Lidl
- Angažovať a udržať si kvalitných ľudí sa nám darí predovšetkým vďaka motivačne nastaveným platovým podmienkam, atraktívnym benefitom a veľkému zameraniu sa na ich ďalší rozvoj a vzdelávanie. Od jesene 2016 sme zvýšili platy absolútnej väčšiny našich zamestnancov o 25 %.
Cestovný ruch, gastro, hotelierstvo
Patrik Vas, pelicantravel.com
- Sme pioniermi v oblasti technológií, marketingu aj zákazníckej starostlivosti, neustále pracujeme s novými nápadmi a nástrojmi zo zahraničia, vďaka čomu je práca v Pelikáne neuveriteľne zaujímavá a pestrá. A cestovanie po svete je už len čerešničkou na torte.
Médiá
Eva Rusnáková, RTVS
- RTVS je predovšetkým o ľuďoch, ktorí pracujú na vytváraní jej značky. Vytvára im preto zaujímavé a tvorivé pracovné prostredie s kreatívnou náplňou práce, pričom sa snaží o čo najrýchlejšie včlenenie nových zamestnancov do tvorivého procesu.
Výroba a priemysel
Anton Molnár, Slovnaft
- Je to kombinácia dobre nastavených miezd, odmien a, samozrejme, benefitov a zamestnaneckých výhod, ktoré zohľadňujú životné cykly človeka. Spokojnosť tvoria aj férové vzťahy na pracovisku a možnosti sebarealizácie.
Centrá zdieľaných služieb
Christian Schulz, Henkel Slovensko
- Zakladáme si na otvorenej diskusii s našimi zamestnancami. Okrem nových flexibilnejších pracovných podmienok, ako sú práce z domu či dni voľna navyše, môžu zamestnanci využívať aj škôlku priamo v priestoroch firmy.
Bankovníctvo, financie a poisťovníctvo
Andrea Borguľová, Slovenská sporiteľňa
- Snažíme sa, aby sme všetci spolu vytvárali prostredie, kde sa cítime zapojení, rešpektovaní a ocenení. Samozrejme, sledujeme aj trendy v oblasti benefitov.
IT a telekomunikácie
Peter Kimijan, Telekom
- Spokojný zamestnanec je najlepší ambasádor. Zákaznícka skúsenosť má veľký vplyv na vnímanie značky ako zamestnávateľa. Sme radi, že našu firmu vnímajú cez produkty a služby ako modernú a inovatívnu firmu, pre ktorú chcú pracovať.
Nemocnice a zdravotná starostlivosť
Anna Janošková, Dr. Max
- Starostlivosť, zodpovednosť, dôvera, tímovosť a inovatívnosť, to je to, na čom každý deň staviame. Tiež si zakladáme na princípoch férového zaobchádzania a dávame priestor názorom zamestnancov.
Čo robí zamestnávateľa príťažlivým
Zuzana Rumiz, General Manager ManpowerGroup Slovensko
- Vo väčšine prípadov je pri rozhodovaní sa a prijímaní pracovnej ponuky rozhodujúce „meno spoločnosti“, firemná kultúra a v neposlednom rade benefity, ktoré potenciálny zamestnávateľ ponúka. Kandidáti sa pozerajú najmä na stabilitu, silné zázemie spoločnosti a už spomínané benefity. Tými najčastejšími, ktoré ich dokážu presvedčiť, sú najmä flexibilný pracovný čas, vzdelávanie, priateľská atmosféra na pracovisku, dni voľna nad rámec zákona a ďalšie.