Nejednému školákovi sa doslova parilo z hlavy nad písomkou či pri odpovedi pred tabuľou. Niektorým sa však už nepodarilo nachytať jednotky a vylepšiť si priemer. Nový Čas zavítal za deťmi do škôl, aby sa presvedčil, čo im v prvom polroku robilo najväčšie problémy. Pozrite sa, na akých predmetoch sa žiaci rozhodli v nasledujúcom polroku viac zabrať, aby na letné prázdniny odchádzali s dobrými známkami.
Dvojka z matematiky
- Pribudla nám geometria a rysovanie mi veľmi nejde, no verím, že to do konca školského roka zmením. Môj najobľúbenejší predmet je biológia, ale najviac sa venujem plávaniu. Trikrát do týždňa mám ranný tréning a potom o ôsmej idem do školy a po škole mám ešte jeden tréning. O dva týždne mám ďalšie preteky, ktoré by som chcela vyhrať. Môj najlepší čas na sto metrov v polohových pretekoch, čo je moja najobľúbenejšia disciplína, je minúta a pätnásť sekúnd. No popri tréningu plávania budem musieť trénovať aj rysovanie.
Trojka z matematiky a biológie
- Na začiatku mi tieto predmety vôbec nešli, a tak som z nich dostal zlé známky, ktoré sa ťažko opravovali. Navyše šport ma baví oveľa viac ako matematika či biológia. Chcel by som byť úspešný hokejový útočník. Trojky si však určite chcem opraviť tak, že budem chodiť na doučovanie.
Dvojka z matematiky
- Na vysvedčení mám úplne prvýkrát dvojku, a to z matematiky. Pre mňa je to veľmi zlá známka. Priznávam, že ju mám za to, že som sa matiku až tak neučil, ale som sa hrával na notebooku a uprednostnil som pred ňou aj džudo. Na konci školského roka by som chcel mať znova čisté jednotky, a tak sa budem matematiku učiť viacej.
Trojka zo slovenčiny
- Slovenčina je mojou slabšou stránkou, určité písomky som napísal na zlé známky, pretože som sa viac sústredil na projekt žeriavu, ktorý sa chystám odprezentovať. Celkovo mám radšej predmety s technickým zameraním. V budúcnosti sa budem musieť na niektoré predmety o niečo viac pripraviť.
Dvojka z elektrotechniky
- Mojím najslabším predmetom bola elektrotechnika, upriamoval som svoju pozornosť na iné predmety. Dúfam to zmením svedomitejšou prípravou na písomky a predmet celkovo.
Oceňte aj inú známku ako jednotku
Gabriela Herényiová, detská psychologička
- Veľmi dôležité je, aby sa deti navzájom neporovnávali. Neporovnávajte ho ani so súrodencom. Známky treba brať ako fakt, je to výsledok toho čo sme za pol roka urobili a oceňte aj inú známku ako jednotku. Nehľadajte vinníka v učiteľke ani v spolužiakoch. Rozmýšľajte, či sa dá známka opraviť a dajte to dieťaťu ako výzvu, nie ako podmienku.