Nové vedenie župy nariadilo personálny audit, ktorý stále prebieha. Na jeho základe vznikne nová organizačná štruktúra. Z úradu po vzájomnej dohode odišlo zatiaľ 14 zamestnancov a to aj vedúci oddelení. Podľa nového župana boli totiž do viacerých vedúcich funkcií posadení ľudia bez odbornosti.
Či budú prepustení zamestnanci nahradení novými a či sa bude pokračovať v ďalších zmenách, bude známe až po skončení auditu. „Bolo to spôsobené zmenou organizačnej štruktúry na Úrade BBSK. Teraz sa analyzujú procesy, ako funguje úrad. Potom uvidíme, či bude potrebné pristúpiť ešte k nejakej zmene. Všetko je ale vecou personálneho auditu, ktorý stále prebieha,“ povedal Matej Bučko, odborný referent pre styk s verejnosťou a protokol BBSK.
Podľa župana Jána Luntera zistili, že do viacerých vedúcich funkcií boli dosadení ľudia bez odbornosti a často aj bez výberových konaní. „Audit stále prebieha a dnes ešte nevieme povedať presné čísla. Po odbornom zhodnotení sme sa ale už rozlúčili s niektorými zamestnancami. Organizačná štruktúra, ktorá tu bola vytvorená, bola zrušená. Niektoré funkcie dokonca zrušil aj bývalý predseda,“ vysvetlil Lunter s tým, že prebrali znefunkčnený úrad. „Ľudia, ktorí pracovali na týchto miestach, boli často vyberaní nie na základe odbornej kvalifikácie, ale išlo o stranícke nominácie. Tam, kde boli na danú funkciu nároky vysokoškolské, boli znížené na stredoškolské. Kde stredoškolské, stačila škola bez maturity. Bola to neprofesionalita, ktorú si nemôžeme dovoliť,“ dodal Lunter.
Noví poslanci BBSK schválili po nástupe aj zmeny v orgánoch Banskobystrickej regionálnej správy ciest, odkiaľ odvolali nominantov predchádzajúceho vedenia, a to členov predstavenstva a dozornej rady tejto krajskej firmy a nahradili ich novými ľuďmi.