Táto situácia mohla vzniknúť vplyvom námrazy na vonkajších meračoch. Ako informovala agentúra Interfax, toto konštatovanie je výsledkom predbežnej analýzy údajov, ktoré špecialisti MAK získali z čiernych skriniek havarovaného lietadla, ako aj na základe skúmania podobných nehôd z minulosti.
Špecialisti MAK predpokladajú, že "faktorom, ktorý zrejme viedol k vzniku mimoriadnej situácie, mohli byť odlišné údaje o rýchlosti letu na dvoch rôznych indikátoroch pilotov, čo súviselo s námrazou na (vonkajších) meračoch celkového tlaku". Námraza na nich sa vytvorila zrejme pre to, že nebol zapnutý systém ich ohrievania, citovala agentúra Interfax z vyhlásenia MAK. Podľa MAK táto mimoriadna situácia sa začala rozvíjať zhruba dve a pol minúty po štarte, keď bolo lietadlo vo výške 1300 metrov a letelo rýchlosťou 465-470 kilometrov za hodinu.
Po štarte z Moskvy lietadlo riadil autopilot. Piloti prevzali ručné riadenie, keď nastala kritická situácia. Lietadlo sa zrútilo v podmoskovskej oblasti po šiestich minútach letu. Zahynulo všetkých 71 ľudí na palube. Experti MAK majú k dispozícii obe tzv. čierne skrinky. Z ich pamäťových modulov sa podarilo úspešne skopírovať všetky údaje, vrátane tých, ktoré sa týkajú posledného letu. Ide o údaje o priebehu letu i záznam diania v pilotnej kabíne, informovali zdroje v MAK s tým, že sa začalo s dešifrovaním záznamov.
Na mieste pádu lietadla sa končí zhromažďovanie trosiek. Na prevoz do Moskvy pripravujú nájdené fragmenty tiel obetí leteckého nešťastia. Z kráteru s hĺbkou 2,5 metra budú pomocou žeriavu vytiahnuté motory havarovaného stroja. Príčina leteckého nešťastia zatiaľ nie je známa. Ruské médiá označujú za najpravdepodobnejšiu príčinu námrazu, poruchu motorov alebo zlyhanie pilota.