Ocitli ste sa na siedmom mieste v rebríčku najvplyvnejších ľudí šoubiznisu na Slovensku. Predbehli ste dokonca aj niektorých riaditeľov televízií. Ako vnímate toto vysoké umiestnenie?
- Vplyvní ľudia v každej brandži sú tí, ktorí môžu ovplyvňovať rozhodnutia vedúce k nejakému výsledku. A to, samozrejme, vôbec nie je môj prípad. Naopak, z rozhodnutí vplyvných ľudí v šou-biznise ma veľmi často bolí hlava, pretože zohľadňujú tisíce iných skutočností, len nie kvalitu programu. Spoločnosť Maya, s. r. o., je jednou z mnohých spoločností, ktoré vyrábajú programy podľa objednávky televízií. To, že sa objavujú na obrazovkách, nie je výsledkom žiadnych „vplyvov“ ani konexií. Jediným dôvodom, prečo na tých obrazovkách sme, je poctivá profesionalita, ktorá pomerne často prerastie do priaznivého prijatia divákmi.
O spoluprácu s vašou spoločnosťou sa bijú všetky slovenské televízie. V čom podľa vás tkvie tento úspech?
- Zdrojom úspechu spoločnosti Maya je nepochybne rodinná atmosféra, v ktorej naše programy vznikajú. S každým novým projektom sa maznáme ako s dieťatkom, hľadáme presné vyjadrenie, odstraňujeme falošné tóny. A neposlušné „deti“ dostávajú poriadne po zadku. Úspech našich programov je príjemným sprievodným javom našej práce, nie sme však jeho jediným strojcom. Podľa mojich skúseností je kvalitný produkt asi 40 percent úspechu, ďalších 30 zabezpečí správne nasadenie programu a zvyšných 30 percent je dielom jeho kvalitného promovania na obrazovke i v ostatných médiách. Takže úspech vzniká len v úzkej spolupráci s televíziou. Dá sa teda povedať, že sa na každom „úspechu“ programu podieľame práve 40 percentami.
Kedysi ste pracovali pre najvýznamnejšie mediálne zoskupenie v Európe Kirchgruppe, ktorá vlastnila televízne stanice PRO7 a SAT1. Je s ňou vaša spoločnosť nejako prepojená?
- Spoločnosť Kirchgruppe je dnes už minulosťou. Ale stihol som v nej získať vynikajúce skúsenosti v európskom šoubiznise. Stala sa však obeťou vlastného vizionárstva a rozpínavosti, ktorú nedokázala prefinancovať. Možno aj tento zážitok a skúsenosť limituje moje ambície a prípadnú rozpínavosť. Paradoxne, pri celej tej „medzinárodnosti“ som najviac skúseností získal od významného hráča svetového televízneho biznisu, Slováka Jána Mojta, vtedajšieho programového riaditeľa Kirchgruppe.
Takže nie je pravda, že Maya má ambície mať vlastnú televíziu?
- Nie, nezúčastňujeme sa tohto populárneho slovenského športu. Sme pomerne jasne profilovaná spoločnosť, ktorá sa koncentruje na jednu dôležitú súčasť televízneho biznisu, na výrobu programov. Televízne vysielanie je úplne iným druhom činnosti a my sa naň nešpecializujeme.
U českých divákov ste zabodovali seriálom Rodinné putá. Prečo ste takýto úspešný projekt ponúkli v Čechách, a nie na Slovensku?
- Hlavne preto, že je tam omnoho širšie zázemie pre taký náročný televízny útvar, akým je dlhodobý seriál. Aj na české pomery bol pred dvoma rokmi projekt seriálu, ktorý má vyše dvesto dielov, pre vysielateľov nepredstaviteľný. Ja som si však bol istý, že mám kvalitný tím a že to dokážeme. V každom prípade vďaka pražským skúsenostiam sme dnes pripravení ponúknuť slovenským vysielateľom najmenej dva pôvodné seriály.
Seriálová éra sa rozbieha aj u nás. V akom štádiu je pripravovaný projekt pre Markízu?
- Pokiaľ ide o náš podiel na prípravách, finišujeme s dobudovaním ateliérov v rozsahu takmer 2 000 štvorcových metrov, pripravujeme stavbu dekorácií, montáž televíznej techniky a osvetľovacieho parku. Súbežne v spolupráci s licenzorom, spoločnosťou Fremantle, zasväcujeme autorský tím do špecifík seriálového písania, pripravujeme charaktery postáv ako základ pre kastingy a podobne. Cítim veľké nadšenie a ohromnú energiu vo všetkých, ktorí sa seriálu zatiaľ čo len dotkli.
Akú šancu na úspech dávate prvému veľkému slovenskému seriálu?
- Urobíme všetko, aby jeho veličenstvo divák bol spokojný.
Vaším vzorom v televíznom šoubiznise je vraj Aaron Spelling. Prečo práve on?
- Mojím skutočným vzorom bol môj otec. Naučil ma to najdôležitejšie – mať rád svoju prácu, vážiť si spolupracovníkov, skúšať nevychodené cestičky a nebáť sa neúspechu. Kto iný by však mal byť pre televízneho producenta vzorom, ak nie tvorca najúspešnejších seriálov v histórii? Samozrejme, aj on zažil mnoho porážok a ich štúdium je zaujímavejšie ako štúdium jeho úspechov. Veľmi inšpiratívne sú i jeho postupy pri kastingoch. Neviem, či bol siedmy najvplyvnejší, ale rozhodne mal neuveriteľný cit pre správne témy. A mať dobrú tému je pre producenta asi to najdôležitejšie.
Ktoré relácie z vašej produkcie vám prirástli k srdcu?
- Najviac som hrdý na Miliónový tanec a naším dieťatkom vypiplaným z plienok je vtipná relácia SOS.