Nakladateľstvo Olympia musí za billboardy propagujúce knihu rozhovorov s prezidentom Milošom Zemanom v období bezprostredne pred prezidentskými voľbami zaplatiť 40 000 českých korún (v prepočte 1576 eur), informoval v pondelok na svojej webstránke Český rozhlas (ČRo). Pokutu potvrdil riaditeľ vydavateľstva Karel Hejna. Podľa úradu išlo totiž o masívnu kampaň, ktorá zahŕňala propagáciu prezidentského kandidáta.
Úrad už skôr uviedol, že masívna propagácia knihy "Dokážeme si vládnuť sami", ktorú spísal Zemanov hovorca Jiří Ovčáček a redaktor Parlamentných listov Radim Panenka, bola zjavnou súčasťou predvolebnej kampane Miloša Zemana obhajujúceho post hlavy štátu.
Problém však spočítal v tom, že Olympia sa nezaregistrovala ako tretia osoba vedúca kampaň pre jedného z kandidátov. Jej reklamné pútače preto ani nemohli byť adekvátne označené.
Úrad preto dospel k záveru, že vydavateľ pochybil. "Usúdili sme, že následok priestupku bol závažný, pretože nakladateľstvo viedlo masívnu propagáciu knihy, ktorá v sebe zahŕňala aj propagáciu kandidáta Zemana," povedal rozhlasu kontrolór Jan Outlý.
Koľko presne billboardová kampaň stála, nakladateľstvo vzhľadom na obchodné tajomstvo nezverejnilo. Český prezident Zeman ešte pred voľbami tvrdil, že žiadnu kampaň nepovedie. Pred ich druhým kolom, do ktorého postúpil spolu s Jiřím Drahošom, však už začal tento sľub neskrývane ignorovať, konštatoval spravodajský server Novinky.cz.