Po výstavbe tejto železnice totiž volá osobný dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), zmysel v nej vidí aj správca koľajníc Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) a tejto myšlienke je naklonené aj samotné ministerstvo dopravy.
Železnice tak momentálne hľadajú dodávateľa, ktorý by na nový úsek trate vypracoval štúdiu realizovateľnosti. V minulosti sa už podľa generálneho riaditeľa ŽSR Martina Erdössyho podobná štúdia robila, ale opodstatnenosť trate nepotvrdila. V súčasnosti je však podľa neho situácia iná, keďže pri Nitre vzniká priemyselný park a nová trať by mohla mať zmysel. "Nitra sa stáva veľmi silným regiónom," konštatoval Erdössy.
Generálny riaditeľ ZSSK Filip Hlubocký vyčíslil, že výstavbou tejto trate by sa skrátilo cestovanie vlakom medzi Bratislavou a Nitrou zo 100 minút na 50 minút. Zároveň pripomenul, že od roku 1987 sa na Slovensku nepostavil ani kilometer novej železnice. "Ministerstvo je naklonené tejto myšlienke, keďže aj tu zaznamenávame výrazný nárast mobility a železničná doprava má možnosti, ako efektívne umožniť prepravu hromadných prúdov cestujúcich," reagovala hovorkyňa rezortu dopravy Karolína Ducká.
Opodstatnenosť možnej výstavby tejto trate však podľa jej slov určí štúdia realizovateľnosti, ktorú pripravujú ŽSR. "Až potom bude možné rozhodnúť o prípadnom financovaní," dodala Ducká.