Záruka sa totiž vzťahuje iba na materiál. Čo môžete reklamovať u zubára? Akú lehotu na to máte a čo si to vyžaduje?
Záruka sa vzťahuje iba na poskytnutý materiál a trvá šesť mesiacov. „Ak by došlo k prasknutiu plomby, inému poškodeniu alebo zmenám materiálu, z ktorého je plomba zhotovená, je možné podať reklamáciu v záručnej lehote šesť mesiacov,“ tvrdí Vlado Pisár zo Slovenskej komory zubných lekárov.
Keď plomba vypadne, musíte sa opäť obrátiť na lekára, ktorý posúdi, či došlo k poškodeniu materiálu. „Na liečebný postup nemožno poskytnúť záruku, pretože ošetrenie v ústnej dutine je ovplyvnené biologickými vlastnosťami zubov, kvalitou slín, mikrobiologickým zložením ústnej dutiny, úrovňou ústnej hygieny, kvalitou stravovania, ako aj celkovým zdravotným stavom pacienta,“ dodáva Pisár.
Len materiál
- reklamovať môžete len materiál, ktorý zubný lekár použil
- záručná lehota na použitý materiál je 6 mesiacov
- neotáľajte, konajte bezodkladne po zistení poškodenia
- reklamáciu uplatňujte u stomatológa, ktorý vás ošetril
- lekár prihliada aj na vplyv rôznych biologických faktorov a stav vášho chrupu
AKO NA TO
1. S písomnou žiadosťou sa obráťte na poskytovateľa zdravotnej starostlivosti, u ktorého ste boli.
2. Lekár vás musí písomne informovať o spôsobe vybavenia žiadosti najneskôr do 30 dní od podania, ak nie je nutné konať bezodkladne alebo v kratšej lehote.
3. Ak žiadosti nevyhovie, alebo vás včas neinformuje o spôsobe vybavenia žiadosti, môžete sa obrátiť na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou.
Prečo sa preventívka oplatí
Viktória Vasilenková, Všeobecná zdravotná poisťovňa
- Ak poistenec v tomto roku neabsolvuje preventívnu prehliadku, v budúcom roku si musí zaplatiť ošetrenie súvisiace so zubným kazom sám. Zavedenie vyššej spoluúčasti pacienta bez predchádzajúcej preventívnej prehliadky viedlo k zvýšeniu počtu preventívnych prehliadok u stomatológa. V roku 2017 ju absolvovalo 1 749 520 poistencov VšZP.