Zaujímavosťou je, že obe vyrastali v slávnych hereckých rodinách. Katka je totiž dcérou Zuzany Kocúrikovej (69) a divadelného režiséra Petra Mikulíka (76) a Hanka Milana Lasicu (78) a Magdy Vášáryovej (69).
Kedy sa začala vaša spolupráca na scenároch?
Katka: Sú to približne tri roky. Pracovala som na inom seriáli a zavolala som Hanku, aby sa stala súčasťou nášho tímu storylinistov, ktorí vytvárajú príbeh a postavy, vymýšľajú, čo sa bude diať. Spolupráca sa nám osvedčila, a tak spolu robíme dodnes.
Hanka: Predtým som pracovala s Andym Krausom. Oteckovia sú vlastne môj tretí denný seriál. Robila som už Klan, Búrlivé víno...
Katka: Na Oteckoch v tejto chvíli robíme rok, z toho posledných desať mesiacov naozaj intenzívne.
Ani jedna z vás však nemá vyštudovanú scenáristiku...
Katka: Som divadelnou dramaturgičkou, takže mám k písaniu veľmi blízko, je to veľmi univerzálne štúdium. Dramaturgovia sú často ľudia, ktorí dokážu všeličo rozložiť a potom zase naspäť zložiť. Štúdium je fantastické v tom, že sa človek naučí úplne inak uvažovať o príbehoch, a potom sa môže venovať aj tvorbe takého projektu, ako je napríklad veľký denný seriál.
Hanka: Vyštudovala som ekonómiu a literatúru. Ale myslím si, že vôbec nezáleží na tom, čo človek vyštuduje. Je dobré, ak každý scenárista zažije niečo iné. Dáva to rozmanitejší pohľad. Scenárista nemôže žiť len vo svojom svete, aj keď to k tomu zvádza, lebo vlastne robí sám, nemusí vychádzať z domu, keď nechce.
Katka: Ale musím povedať, že Oteckov nepíšeme iba my dve. Ako headwriter projektu mám tím štyroch skvelých autorov - je to Hanka Lasicová, Naďa Clontz, Gabika Alexová a Vlasto König. Zároveň za veľa vďačíme našej producentke Saši Dubovskej a Soni Čermákovej. V našom autorskom tíme sme každý z iného sveta, máme za sebou iný príbeh, vďaka čomu sa dopĺňame, a to je podľa mňa dôvod, prečo to tak klape, prečo si rozumieme. Každý prináša iné inšpirácie a čo je najdôležitejšie, táto práca nás baví.