Okrem nápaditosti skladieb a ich hudobnej realizácie porota posudzovala aj ich koncertný prejav. Štyria z nich postúpili do verejného finále, ktoré sa bude konať 16. júna v bratislavskom klube Babylon. Až tam sa rozhodne o definitívnom víťazovi, ktorý získa možnosť nahrať si vlastné CD a uviesť ho na trh za pomoci organizátorov súťaže. Víťaz bude, samozrejme, rovnako, ako predchádzajúci víťazi, prezentovaný v slovenských rádiách a ostatných médiách.
Finalistami súťaže Coca-Cola PopStar sa v roku 2005 stali:
Bystrík, Miro Kordiak, Addam a skupina Raindown
Napriek tomu, že do piateho ročníka súťaže pre mladých hudobníkov Coca-Cola PopStar sa prihlásilo rekordný počet - až 244 súťažiacich, odborná porota mala v druhom kole ľahšiu pozíciu ako v tom predchádzajúcom. Spomedzi deviatich semifinalistov vyberala rýchlo a jednoznačne. Tento rok presvedšili o svojich kvalitách iba speváci a chlapčenská skupina Raindown. Po predchádzajúcich víťazoch / rok 2001 – Seven Days to Winter – speváčka Katka Barancová, r.2002 – Misha, 2003 – Zuzana Smatanová a Peter Adamov, 2004 – Vetroplach/, zväčša speváčkach, prichádza nečakane čisto mužské finále!
Novinári počas vystúpenia semifinalistov 13.mája rozhodli o Coca-Cola Media Star. Víťazi všetkých troch kategórií budú oficiálne vyhlásení a odmenení cenami (napr. iPod od Apple Slovakia) od organizátorov a partnerov súťaže počas finálového koncertu.
Odbornú porotu piateho ročníka súťaže Coca-Cola PopStar tvoria: Vašo Patejdl, predseda poroty a muzikant, Pavol Kaňuch a Anna Buzinkay, za spoločnosť Coca-Cola Slovakia, Robo Sedlák, za Street Production, Katarína Žáková, producent súťaže, Marián Kachút, hudobný producent a muzikant, Miro Tásler – hudobník a producent, Mgr. Slavomír Olšovský, riaditeľ SNS IFPI. Mediálnych partnerov v porote reprezentujú Demeter (Andrej Adamčák) – Rádio FM, Štefan Šprocha – Rádio Frontinus, Pavel Mylan – Rádio Východ, Jaroslav Dóczy – N-Rádio, Imrich Šimig - Rádio Lumen, Peter Čambora - Rádio Naj, Rastislav Kuttner - Multikino Metropolis, Zuzana Trnovská - Zoznam.
Coca-Cola PopStar si postupne získava kredit, pravdepodobne najmä vďaka následnej úspešnosti jej víťazov v slovenskej populárnej hudbe. Víťaz prvého ročníka – skupina Seven Days To Winter sa stala Objavom roka 2001 a Misha, víťazka druhého ročníka, získala od Akadémie slovenskej populárnej hudby spolu troch Aurelov – Objav roka 2002, Speváčka roka 2002 a Album roka 2002 a v diváckej ankete Zlatý slávik sa stala Speváčkou roka. Zuzana Smatanová sa za rok 2003 stala Objavom roka a Speváčkou roka v ankete OTO 2004.
Vo finále iba mužskí interpreti!
V piatok 13.mája sa v Bratislave konalo Semifinále piateho ročníka autorskej hudobnej súťaže Coca-Cola PopStar. V neverejnom kole pred odbornou a novinárskou porotou spievali svoje skladby deviati semifinalisti: ADDAM, ANNA MIŽIČOVÁ, BYSTRÍK, FUNKASTIC, HRDZA, MIRO KORDIAK, RAINDOWN, RENDEZSKÁ-SK, PIKOLKA.