Svoju dominantnú pozíciu chce potvrdiť aj v tomto roku, a preto pre rozširujúcu sa výrobu hľadá viac ako 500 nový zamestnancov. Na nových zamestnancov čakajú nielen najvyššie priemerné mzdy v slovenskom automobilovom priemysle, ale aj dobré pracovné podmienky a široký sociálny program.
V tomto roku chce Volkswagen Slovakia obsadiť nové pracovné miesta predovšetkým v súvislosti s nábehmi modelov SUV vyrábaných v Bratislave. „Chceme v roku 2018 medzi nami privítať viac ako 500 nových spolupracovníkov,“ hovorí Eric Reuting, člen predstavenstva Volkswagen Slovakia.
Volkswagen sa stará
Tradičný výrobca osobných automobilov sa hrdí heslom „Volkswagen Slovakia sa stará“. V spoločnosti si zakladajú na tom, že nejde iba o krásne a prázdne reči, ale o každodennú realitu. Volkswagen Slovakia sa napríklad môže pochváliť najvyššou priemernou mzdou v automobilovom priemysle na Slovensku. A to je konkurencia na Slovensku poriadne tvrdá. Volkswagen ponúka svojim 13 700 spolupracovníkom priemernú mzdu vo výške 1 854 eur a tiež aj široký sociálny program, odmeny za pozitívne hospodárske výsledky a ďalšie benefity v spojení s najlepšími pracovnými podmienkami. Kvalitné pracovné podmienky a ohodnotenie oceňujú aj zamestnanci automobilky: „Približne 40 % našich spolupracovníkov je zamestnaných vo Volkswagen Slovakia viac ako 10 rokov,“ vysvetľuje Eric Reuting.
Výhody pre nových zamestnancov
„Na nových spolupracovníkov čaká nástupná mesačná mzda od 1 050 do 1 250 eur, atraktívne tréningy a vzdelávacie programy, a navyše aj nástupný bonus vo výške 500 eur,“ vysvetľuje Milan Petruš, vedúci personálnych služieb, ktorý zodpovedá za prijímanie pracovníkov. Spolupracovníci navyše získajú aj dovolenkový a vianočný príspevok v podobe 13. a 14. mesačného platu. „Ponúkame prácu vo výrobe. Konkrétne hľadáme nových kolegov do montáže, karosárne, lakovne, okrem toho aj automechanikov, autoklampiarov a autoelektrikárov,“dopĺňa Milan Petruš.
Vo Volkswagene si uvedomujú, že práca v závode je atraktívna aj pre pracovníkov zo vzdialenejších regiónov. Preto spoločnosť ponúka zmluvnú autobusovú dopravu až do vzdialenosti 150 km. Spolupracovníci, dochádzajúci z ešte väčších vzdialeností, môžu využiť podnikovú ubytovňu, ktorú rovnako spolufinancuje zamestnávateľ. Vzhľadom na rastúci počet spolupracovníkov rozširuje Volkswagen Slovakia aj služby v oblasti starostlivosti o zamestnancov: v minulom roku bolo otvorené nové zdravotné stredisko, rozšírila sa centrálna kuchyňa a bol vybudovaný nový parkovací dom s ďalšími 1 200 parkovacími miestami pre spolupracovníkov.
Duálne vzdelávanie
Z dôvodu chýbajúcich kvalifikovaných pracovníkov na trhu práce rozbehol Volkswagen Slovakia vlastné duálne vzdelávanie. Od vlaňajšieho septembra sa v Duálnej akadémii vzdelávajú žiaci v piatich profesiách. Nových odborníkov vychová aj pilotný projekt v spolupráci so Strojníckou fakultou STU, ktorý ponúka duálne bakalárske štúdium.
Skúsenosti zamestnancov
Andrej Roman, výrobný pracovník pre montáž:
„Vo Volkswagene pracujem jeden a pol roka. Dostal som sa sem na odporúčanie môjho brata, ktorý tu pracuje päť rokov. Začínal som v školiacom stredisku, kde som sa naučil prvé veci. Potom som prišiel na linku, kde to nebolo jednoduché, ale rýchlo som sa do toho dostal. Pracujem na linke SUV, kde vyrábame Volkswagen Touareg, Audi Q7 a Porsche Cayenne. Mojou úlohou je montáž lanka na otváranie prednej kapoty. Autá vyrábame sedem dní v týždni, takže ja pracujem v štvorzmennej prevádzke. Osem hodín denne, dva dni ranná, dva dni poobedná, dva dni nočná a dva až tri dni voľna. Pri práci treba byť určite opatrný, a tiež sa sústrediť na kvalitu. Volkswagen je pre mňa stabilný zamestnávateľ, najviac ma teší, že dostávam 13. a 14. plat. Nový kolega by mal byť šikovný, zručný a flexibilný, ale nemusí sa báť, radi mu pomôžeme. Tak ako mne pomáhali kolegovia, tak ja teraz pomáham novým kolegom.“
Boris Jantus, výrobný pracovník pre lakovňu:
„Pracujem ako výrobný pracovník v lakovni na linke konečných úprav. Na mojej práci obľubujem lásku k detailu a precíznosť. Pracujem v trojzmennej prevádzke osem hodín a víkendy mám voľné. Na úvod máme krátku poradu so supervízorom a takto mi začína pracovný deň. Keď výjde nalakovaná karoséria z pece, musím skontrolovať’, či je v požadovanej kvalite či nemá farebné odchýlky. Po kontrole karosérie nanesiem pastu a vypulírujem ju. A následne nastriekam izopropanol a utriem ho handrou. Volkswagen ma zaujal v telke. Bol som zvedavý, ako sa vyrábajú autá a chcel som si to vyskúšať. Tak som išiel na webovú stránku, zaregistroval som sa, podal som si žiadosť a vyšlo to. Lákali ma aj benefity, ktoré má Volkswagen Slovakia najlepšie. Začiatky boli ťažké, pretože to pre mňa bola úplne nová práca. Zaškolil som sa v centre a pomohli mi aj kolegovia na linke. Nový kolega by mal byť trpezlivý, vytrvalý a v našom tíme by mal mať zmysel pre humor.“