Okrem nápaditosti skladieb a ich hudobnej realizácie bude porota posudzovať aj ich koncertný prejav. Štyria z nich postúpia do verejného finále, ktoré sa bude konať 16. júna v bratislavskom klube Babylon. Až tam sa rozhodne o definitívnom víťazovi, ktorý získa možnosť nahrať si vlastné CD a uviesť ho na trh za pomoci organizátorov súťaže. Víťaz bude, samozrejme, rovnako, ako predchádzajúci víťazi, prezentovaný v slovenských rádiách a ostatných médiách.
Semifinalistami súťaže Coca-Cola PopStar sa v roku 2005 stali:
ADDAM, ANNA MIŽIČOVÁ, BYSTRÍK, FUNKASTIC, HRDZA, MIRO KORDIAK, RAINDOWN, RENDEZSKÁ-SK, PIKOLKA
Okrem udelenia hlavnej ceny Coca-Cola PopStar budú môcť fanúšikovia internetu hlasovať aj o Coca-Cola Internet Star na adrese www.cocacolapopstar.sk, kde budú v čase od 9. mája do 15.júna zverejnené súťažné nahrávky semifinalistov.
Novinári budú zasa počas vystúpenia semifinalistov 13.mája rozhodovať o Coca-Cola Media Star. Víťazi všetkých troch kategórií budú oficiálne vyhlásení a odmenení cenami (napr. iPod od Apple Slovakia) od organizátorov a partnerov súťaže počas finálového koncertu.
Odbornú porotu piateho ročníka súťaže Coca-Cola PopStar tvoria: Vašo Patejdl, predseda poroty a muzikant, Pavol Kaňuch a Anna Buzinkay, za spoločnosť Coca-Cola Slovakia, Robo Sedlák, za Street Production, Katarína Žáková, producent súťaže, Marián Kachút, hudobný producent a muzikant, Miro Tásler – hudobník a producent, Mgr. Slavomír Olšovský, riaditeľ SNS IFPI. Mediálnych partnerov v porote reprezentujú Demeter (Andrej Adamčák) – Rádio FM, Štefan Šprocha – Rádio Frontinus, Pavel Mylan – Rádio Východ, Jaroslav Dóczy – N-Rádio, Imrich Šimig - Rádio Lumen, Peter Čambora - Rádio Naj, Rastislav Kuttner - Multikino Metropolis, Zuzana Trnovská - Zoznam.
Cieľom súťaže Coca-Cola PopStar je umožniť mladým talentovaným hudobníkom vo veku od 18 do 33 rokov presadiť sa na slovenskej hudobnej scéne. Jedinou podmienkou účasti v súťaži bolo zaslanie pôvodnej súťažnej nahrávky s 3 skladbami na adresu usporiadateľa Street Production.
Členov poroty prekvapilo rekordné množstvo súťažiacich, ale najmä ich kvalitné autorské nahrávky. Hudobník Miro Tásler bol po výberovom kole spokojný: „Prekvapil ma počet nahrávok, ktorý bol skoro o sto vyšší ako minulý rok. Pribudli aj kvalitné i amatérske nahrávky. Výber semfinalistov bol však oveľa jednoznačnejší ako minulý rok. “
Tento rok počet prihlásených naozaj rekordne prekročil všetky doterajšie ročníky (predchádzajúci rok 153 nahrávok). Pozitívom je, že tým neutrpela kvalita prihlásených nahrávok, ktorá je z roka na vyššej úrovni. Väčšina nahrávok bola nahraná v profesionálnych štúdiách. Coca-Cola PopStar si postupne získava kredit, pravdepodobne najmä vďaka následnej úspešnosti jej víťazov v slovenskej populárnej hudbe. Víťaz prvého ročníka – skupina Seven Days To Winter sa stala Objavom roka 2001 a Misha, víťazka druhého ročníka, získala od Akadémie slovenskej populárnej hudby spolu troch Aurelov – Objav roka 2002, Speváčka roka 2002 a Album roka 2002 a v diváckej ankete Zlatý slávik sa stala Speváčkou roka. Zuzana Smatanová sa za rok 2003 stala Objavom roka a Speváčkou roka v ankete OTO 2004.
Všetky doterajšie úspechy víťazov súťaže naznačili, že Coca-Cola PopStar je šancou pre začínajúcich slovenských hudobníkov.
Piaty ročník priniesol rekordný počet prihlásených!
BRATISLAVA – Do piateho ročníka súťaže pre mladých hudobníkov Coca-Cola PopStar sa prihlásilo rekordný počet prihlásených - 244 súťažiacich! Spomedzi nich vybrala odborná porota deväť semifinalistov. Tí budú mať možnosť predviesť svoje skladby naživo pred odbornou porotou a novinármi 13.mája 2005 v Bratislave.