Riaditeľ školy Vasil Kuzmiak pre TASR uviedol, že prebieha súťaž na zhotoviteľa, v lete by mali začať prvé stavebné úpravy a projekt by mal byť hotový do polovice budúceho roku. SOŠ bola totiž úspešná s projektom zvýšenia počtu žiakov na praktickom vyučovaní cez prioritnú os Ľahší prístup k efektívnym a kvalitnejším verejným službám v rámci Integrovaného regionálneho operačného programu. Schválené finančné prostriedky na vybudovanie učebne v existujúcej budove školy sú na úrovni 785.000 eur.
„Odborné školstvo je drahé, pretože žiak, ktorý sa učí s reálnym materiálom, musí aj čosi pokaziť, aby zistil, ako sa to robí a kde urobil chybu. Sú rôzne technológie a materiály, napríklad na rozvody tepla, plynu, vody a odpadu, a tie sú drahé,“ zdôvodnil riaditeľ a dodal, že drahé sú aj najnovšie stroje, ktoré študenti pri praktickom vyučovaní používajú. Investovaniu do tohto materiálu a strojového vybavenia by mala zamedziť práve 3D virtuálna učebňa.
Nosným v tejto súvislosti bude inštalatérsky odbor, ale zakomponované tam budú aj ďalšie trojročné učňovské odbory stolár a murár. „V prvom ročníku zadajú žiakovi elektronickú úlohu, príde na odborný výcvik, dostane technické pomôcky, vojde do virtuálneho skladu, vyberie si materiál, vojde do virtuálnej dielne a tam vo virtuálnom svete úlohu zrealizuje. Potom prejde do ďalšej učebne, kde budú panelové steny a tam začne formou skladačiek prakticky skladať to, čo si pripravil. Finta je v tom, že nebude definitívne lisovať, lepiť, izolovať atď., ale poskladá a fyzicky vráti materiál do police,“ objasnil Kuzmiak s tým, že tento proces bude trvať niekoľko mesiacov. Neskôr príde do vzorového bytu, kde budú použité rôzne materiály ako napríklad solárne panely, technológia na ohrev teplej vody a priestoru, tepelné čerpadlá, izolácie, fólie a pod. Keď všetko toto študent zvládne, pôjde na prax ďalej do reálnej firmy. Tá 3D učebňa bude pre nich akýsi trenažér, doplnil riaditeľ.