Pôvodné pylóny má pri výstavbe diaľnice nahradiť betónový múr, ktorý znemožní nielen vybudovanie plánovanej cyklotrasy, ale obmedzí pohyb zveri a môže ohroziť aj podzemné vody v oblasti.
Pre zástupcov mestskej časti Jarovce sú avizované zmeny v projekte obchvatu Bratislavy neprijateľné. Ako upozornil vicestarosta Jaroviec Jozef Uhler, 400-metrový úsek v katastri mestskej časti, ktorý mal pôvodne stáť na pylónoch, momentálne počíta z dôvodu zníženia nákladov s betónovými múrmi. Jeho slová potvrdil aj starosta Jaroviec. „Zmeny sa pripravujú, úplný rozsah zatiaľ nevieme. Získali sme informáciu o zmene cyklochodníka z diaľnice D4, ktorý má byť skrátený a končil by na hrádzi, a nie za cestou 1. triedy I/2. Medzinárodná cesta E58 sa má rozšíriť o jeden jazdný pruh v každom smere, čo by znemožňovalo prechod cyklistov na druhú stranu, to je problém už dnes a podľa dopravnej štúdie k projektu sa má zvýšiť pohyb vozidiel o 4 000 denne,“ upozornil Pavel Škodler. Zástupcovia mestskej časti veria, že plánované zmeny nie sú konečné a momentálne prebiehajú intenzívne rokovania so zhotoviteľom.
Rusovce s avizovanými zmenami projektu takisto nesúhlasia. „Domnievam sa, diaľnica od hrádze po Dunaj bude na pilieroch, zásadne sme proti, aby sa v tomto úseku diaľnica vybudovala na valy, resp. násypy,“ uviedla Zuzana Červenáková z MČ Rusovce. K plánovaným zmenám sa vyjadril aj starosta Vajnor. „Zmena projektu výstavby z nadzemnej estakády na diaľnicu na vysokom násype je neprijateľné riešenie. Obchvat na vysokom násype je možno o niečo lacnejší, ale určite nevhodný pre krajinu, obyvateľov a ich život i pre budúcnosť,“ uviedol Ján Mrva.
Konzorcium, ktoré stavia diaľnicu D4 a R7, tvrdí, že projekt je realizovaný v súlade s technickým riešením v koncesnej zmluve, podľa ministerstva dopravy zmeny prebiehajú v súlade s platnou legislatívou.