Novomanželia sa totiž v sobotu na súkromný večierok v sídle Frogmore House odviezli v modrostriebornom Jaguar E, jednom z najkrajších automobilov histórie. Okrem zvláštnej poznávacej značky E190518, pripomínajúcu deň svadby, tiež pod kapotou ukrýval miesto tradičného benzínového šesťvalca elektrický pohon. Prenajaté auto, ktoré vojvoda zo Sussexu riadil na britské pomery netradične z ľavého sedadla, sa oficiálne volá Jaguar E-Type Zero.
Verejnosti bolo predstavené už vlani v septembri, keď značka prišla s veľkolepými plánmi na elektrifikáciu svojich modelov. Prestavba legendárneho Oldtimer je skôr reklamný ťah, občas však v médiách preblesknú správy o tom, že by továreň tieto autá mohla produkovať v obmedzenej sérii.
Firma Jaguar Land Rover už niekoľko rokov vdychuje druhý život treba tradičným Land Roverom, avšak v nich necháva spaľovacie motory. Na umiestnenie elektrického pohonu si anglická automobilka najala chorvátskeho inžiniera a vynálezca Mateho Rimac. Ten získal svetovú slávu svojimi elektrickými superšportami, ktoré ponúkajú výkonnú pohonnú sústavu. V jednom z nich sa napríklad vlani v júni pri natáčaní programu The Grand Tour zranil známy motoristický novinár Richard Hammond, kolega prostorekého Jeremyho Clarksona.
Rimac pod kapotu umiestnil elektrický pohon, ktorý ponúka vodičovi 295 konských síl, o 30 viac, ako mal pôvodný motor zo 60. rokov. Z nuly na sto kilometrov za hodinu s ním elektrický E-Type zrýchli za 5,5 sekundy, teda za polovicu času oproti benzínovej verzii. Horšie je to len s dojazdom, batéria vydrží zhruba 270 kilometrov jazdy, záleží samozrejme od vodiča.
Modernizovaný je aj interiér, na prístrojovú dosku konštruktéri použili uhlíkové vlákna, v svetlometoch potom žiarovky nahradili LED diódy. Na prvý pohľad je vozidlo na nerozoznanie od pôvodného Jaguaru E, ktorý je radený medzi najkrajšie automobily všetkých čias, hovoril tak o ňom aj Enzo Ferrari. Malcolm Sayer ho koncipoval ako syntézu športového vozidla a auta pre každodenné použitie. Firma mu dala takú cenu, aby bol dostupný verejnosti. Do roku 1975 sa vyrobilo vyše 70.000 vozidiel troch sérií. Automobil, ktorý sa ponúkal ako kupé s pevnou strechou alebo otvorený roadster, sa stal ikonou 60. rokov.