No Danko si okrem príjemných spomienok po návšteve zhmotnil detský sen a po príchode z Moskvy si zaobstaral Ladu Niva. Čo na jeho výber hovoria odborníci?
Danko v novembri vystúpil pred poslancami v štátnej Dume. Po návšteve Moskvy svoj vozový park rozšíril o novú Ladu Nivu. „Ako osoba vlastním Ford Mustang, rok výroby 2016 a Ladu Niva. Biela Lada bol vždy môj sen - od českého seriálu Návštevníci. Nie je lepšie vozidlo do terénu ako Niva. Plánujem ňou jazdiť v teréne a lesoch,“ povedal pre Nový Čas Danko.
Jeho potešenie z nového vozidla nezdieľa odborný redaktor AutoBild Slovensko Michal Bednár. „Ruská terénna fosília sa vyrába v takmer nezmenenej podobe už od roku 1976. Ani komfortné prvky výbavy ako elektrické ovládanie okien, klimatizácia alebo vyhrievanie sedadiel však nedokázali vymäknúť puristický charakter Nivy. Auta určeného pre jednoduchú prepravu osôb až do najvzdialenejších kútov Sibíri,“ povedal Bednár.
Na druhej strane hovorí, že vďaka permanentnému pohonu všetkých štyroch kolies, uzávierke stredového diferenciálu a pneumatikám s hrubým dezénom dokáže vyjsť aj na také miesta, o akých sa dnešným kompaktným SUV nemôže ani snívať. „Najväčším nepriateľom Nivy je ale hrdza. Pri častej jazde v teréne je technika Lady rýchlo na konci so silami. Prevodovka nevydrží ani pri dobrej opatere viac ako 100 000 km,“ dopĺňa Bednár.
Technické parametre
Motor: 4-valec
Objem: 1 690 cm³
Výkon: 61 kW (83 k) pri 5 000 ot./min.
Najvyššia rýchlosť: 137 km/h
0 – 100 km/h: 19,0 s
Nádrž/palivo: 42 l/benzín
Prevodovka/pohon: 5-st. manuálna/4x4
d/š/v: 3 720/1 680/1 640 mm
Objem batož. priestoru: 263 – 982 l
Hmotnosť/nosnosť: 1 285/325 kg