Ministerstvo dopravy pripravuje zmenu zákona, ktorá by umožnila legálne prevádzkovať taxislužbu. Únia taxikárov z Bratislavy hovorí, že rezort dopravy koná na objednávku Uberu.
Uber začal po Bratislave jazdiť v roku 2015. Vyvolalo to nevôľu taxikárov, ktorí sa sťažovali, že musia spĺňať prísnejšie a nákladnejšie podmienky. Po troch rokoch sa im podarilo súdnou cestou docieliť, že Uber už po meste nejazdí. Ministerstvo dopravy chce spor vyriešiť zjemnením podmienok pre taxikárov, aby aj Uber podnikal legálne. Nebude nutné mať parkovacie miesto ani klasický taxameter. „V spolupráci s ministerstvom financií navrhujeme možnosť určenia ceny doplniť aj o možnosť vypočítať cenu prostredníctvom digitálnej platformy,“ uviedla hovorkyňa ministerstva Karolína Ducká.
No taxikári sú s týmto riešením nespokojní. „Namiesto toho, aby sa veci stabilizovali, zákazník sa nemusel báť nastúpiť a aby mal štátom alebo mestom regulovanú cenu, riešia sa veci, ktoré evidentne idú na úkor tých, ktorí dodržiavali zákon a naopak idú Uberu na ruku,“ povedal predseda Únie taxikárov z Bratislavy Ondrej Wenzl.
Navyše, taxikári nepochodili pri snahe zamedziť aj ďalšiu obľúbenú taxislužbu Taxify. To chceli dosiahnuť rovnakou žiadosťou, ako pri Uberi. „Súd okrem iného uviedol, že žalobca nepreukázal, aby Taxify prevádzkovalo dopravu v rozpore s verejnoprávnymi predpismi. V neposlednom rade súd vo svojom odôvodnení uviedol, že Taxify nie je možné uložiť povinnosť zdržať sa vykonávania taxislužby, keďže túto činnosť v skutočnosti nevykonáva,“ uviedol za Taxify Michal Krajčír z agentúry Tailor PR.
„Sme radi, že súd takto rozhodol a že na Slovensku bude naďalej zachovaná možnosť slobodne sa rozhodovať o tom, ktorú službu v Bratislave a Košiciach ľudia využijú,“ doplnil manažér Taxify Roman Sysel.