Riziko airbagov od Takaty spočíva v tom, že za určitých okolností môžu vyvíjače tlaku pri aktivácii airbagov vybuchnúť a do priestoru vozidla vymrštiť množstvo plastových a kovových úlomkov. To viedlo k masovému zvolávaniu áut s airbagmi od firmy Takata vo svete, následne k obrovským nákladom spoločnosti, čo ju v lete minulého roka donútilo oznámiť bankrot.
Medzi krajinami, ktoré zvolávajú autá je aj Austrália. Do servisov musí ísť ďalších vyše milióna áut vybavených potenciálne problematickými airbagmi od japonskej firmy Takata. Rozsah najväčšieho povinného zvolávania áut do servisov v krajine sa tak zvyšuje už na takmer 4 milióny vozidiel.
Austrália už pred časom nariadila automobilkám vrátane firiem Volkswagen, Audi, Ford a Toyota, aby do 31. decembra 2020 vymenili vo svojich vozidlách takmer 3 milióny airbagov. V prípade, že sa tak nestane, budú čeliť vysokej pokute. Ešte pred najnovším oznámením o ďalšom sťahovaní áut z trhu sa zvolávanie dotklo okolo 2,8 milióna vozidiel.
Austrálska komisia na ochranu spotrebiteľov a hospodárskej súťaže (ACCC) v pondelok informovala, že okrem už skôr zverejneného počtu musia automobilky zvolať do servisov ďalších 1,1 milióna vozidiel. Termín stanovený nebol, podľa úradov však majitelia áut zvolávaných dodatočne, budú informovaní.