Tobiasko (11) je veselý a šikovný chlapček, ktorý však trpí migrénami a musí preto počas vyučovania stále piť. Mamina piataka však tvrdí, že kamaráti sa rozhodli mu každodenný rituál znepríjemniť a do fľaše s minerálkou mu mali naliať chemikáliu.
Incident sa odohral ešte 16. mája. Piatak Tobiasko (11) šiel do školy tak ako každé ráno. Na geografii dokonca dostal dve jednotky. Počas hodiny sa však musel napiť. „Trpí silnými migrénami už šesť rokov. Každé ráno musí zjesť štyri druhy liekov, aby mohol fungovať. Preto má aj v škole povolený iný režim, stále musí piť,“ vysvetľuje mamička Zuzana (38). Škola o chlapčekových problémoch vie a rešpektuje to. To, čo sa však vtedy stalo, nikto neočakával.
Spolužiaci zatĺkali
„Tobiasko sa napil z fľaše a hneď hovoril učiteľovi, že tá minerálka smrdí ako savo. Učiteľ sa tiež napil a ihneď vodu vypľul a obsah fľaše vylial,“ opisuje neuveriteľné chvíle zhrozená mamička. Riaditeľka školy volala Zuzane a tá pre syna ihneď utekala a odviedla ho k lekárovi a niekoľko dní ostal doma. „Zhodou okolností sme vtedy ochoreli skoro celá rodina na virózu, tak sa to hneď neriešilo. Po týždni mu jeden z chlapcov prezradil, čo sa stalo a kto mu to do minerálky nalial. Malo ísť o čistiaci prostriedok na tabule Sanytol a dezinfekčnú tekutinu na ruky Dettol,“ povedala rozhorčená Zuzana s tým, že riaditeľka si do školy zavolala ju, spolužiakov, ktorí to mali urobiť, a aj ich rodičov. „Nikto si však nič nepriznal, dokonca začali na nás útočiť. Len jedno dievča povedalo Tobiaskovi: ,Prepáč,“ dodáva šokovaná matka.
Zvolali radu školy
Starosta obce bol počas incidentu odcestovaný, preto sa k celej záležitosti nechce predčasne vyjadrovať. Predseda rady školy Roman Černák zvolal zasadnutie za účasti riaditeľky, ktoré sa malo konať včera večer. „Dozvedel som sa to až v piatok, celý víkend som obvolával rodičov a členov rady. Ak sa preukáže, že sa to naozaj stalo, určite prijmeme adekvátne opatrenia,“ vyjadril sa Černák. Riaditeľka školy poskytla len stručné stanovisko: „Vzniknutá situácia sa rieši podľa vnútorných smerníc školy v spolupráci s rodičmi žiakov. Okamžite som ju riešila s potrebnými inštitúciami.“