Pri havárii sa zranil šofér jedného kamióna, ktorému poskytli hasiči prvú pomoc a previezli ho na ošetrenie do nemocnice.
Havarované vozidlá požiarnici zabezpečili proti vzniku požiaru. Šoféri si museli držať nervy na uzde. Aj napriek tomu, že využili náhradné trasy po Starej Vajnorskej ulici a cez Pezinok, nehoda ich zdržala od 60 až do 180 minút. Nový Čas sa opýtal dopravného analytika Jozefa Drahovského, prečo sú stále častejšie vážne dopravné nehody v úseku pred Bratislavou? „Vodiči majú pocit, že sú už takmer v cieli jazdy. Pri väčších vozidlách je to únava šoféra, ktorá sa prejavuje mikrospánkom. Napríklad v Nemecku sa oveľa prísnejšie pokutuje odstup od vozidla ako u nás, rýchlosť na diaľnici nie je obmedzená,“ povedal Drahovský. Škodu predbežne vyčíslili na vyše 40 000 €.
Podľa doterajších informácií od polície do pokazeného nákladiaka odstaveného v pravom jazdnom pruhu narazil ďalší, v dôsledku čoho sa posunul aj do stredného pruhu. Do nemocnice previezli vodiča (43) z jedného kamióna.
Inšpirácia od susedov
Jozef Drahovský, dopravný analytik
V Rakúsku je situácia iná, tam pribúdajú pútače typu: Zapni si bezpečnostné pásy! Máš dieťa dostatočne pripútané? Nechceš prerušiť jazdu a občerstviť sa? Zhustená premávka - dodržuj odstup! Privítal by som, keby sa u nás sprísnil dohľad nad dodržiavaním bezpečného odstupu vozidiel, najmä na diaľniciach. Zabránilo by sa nehodám „po myšičkách“ kamiónov. Čas, pokiaľ sa kamión presunie do vedľajšieho jazdného pruhu, je veľmi krátky na to, aby vozidlo idúce v jeho závese mohlo včas zareagovať na jazdnú prekážku.