S poľutovaním poškodenej oznámili, že nemá nárok na plnenie. Zatečený strop v kuchyni objavila vo februári. „Stalo sa to opakovane. Urgovala som to u susedky z prvého poschodia, no z postupu poisťovne som šokovaná. Prečo mám ja pykať?“ pýta sa Mária Pancuráková (64), ktorá dostala od poisťovne zamietavú odpoveď na odškodnenie.
„Nakoľko ku škode nedošlo v dôsledku vášho konania a vaším zavinením, s poľutovaním vám oznamujeme, že vám nevznikol nárok na poistné plnenie,“ oznámila poistenej susede a takisto poškodenej Márii Pancurákovej likvidátorka Allianz - Slovenská poisťovňa Silvia Halászová.
Poisťovňa sa odvoláva na všeobecné podmienky konkrétnej poistky, že klient má právo pri poistení zodpovednosti za spôsobenú škodu, aby zaňho nahradili preukázané náhrady škody len vtedy, pokiaľ poistený za škodu zodpovedá v dôsledku svojho konania. „Z predložených dokladov vyplýva, že k zatečeniu došlo v dôsledku vadnej hlavice filtra, reklamáciu ktorej dodávateľ uznal a hlavicu filtra vymenil za novú,“ zdôvodnila likvidátorka.
Kde si uplatniť škodu?
Helena Kanderková, Allianz - Slovenská poisťovňa
Keďže ku škode nedošlo v dôsledku konania poistenej klientky a jej zavinením, nevznikol nárok na poistné plnenie. Poistenej klientke nebolo z jej poistnej zmluvy poskytnuté žiadne plnenie za výmenu hlavice. Odporúčame poškodenej, pokiaľ má vlastné poistenie majetku s rizikom poškodenia vodou z vodovodného zariadenia, aby si svoj nárok uplatnila u svojej poisťovne. Pokiaľ poistenie nemá, môže si škodu uplatniť priamo u dodávateľa zariadenia v rámci jeho zodpovednosti za spôsobenú škodu.