Navrhujú to v novele zákona o vysielaní a retransmisii, ktorú predložili na júnovú schôdzu Národnej rady SR.
Novela má plošne obmedziť množstvo reklamy vysielanej v televíznom alebo rozhlasovom vysielaní na maximálne päť percent z celkového denného vysielacieho času. Zároveň má skrátiť vysielací čas vyhradený reklamným šotom a telenákupným šotom počas jednej celej hodiny z 20 percent na maximálne 10 percent, a to s platnosťou pre všetky médiá počas celého dňa.
"V praxi to znamená, že televízna alebo rozhlasová stanica bude môcť za hodinu odvysielať najviac šesť minút reklamy, pričom celková doba reklamy odvysielanej za celý deň môže byť maximálne 72 minút," vysvetlili kotlebovci.
Novela má tiež desaťnásobne zvýšiť pokuty pre prevádzkovateľov televíznych a rozhlasových staníc za nedodržanie zákona. "Súčasnú výšku pokút totiž považujeme za neprimerane nízku a pre veľké mediálne spoločnosti za nedostatočne odstrašujúcu," doplnili.
Kotlebovci k novele pristúpili preto, že podľa nich množstvo reklamy vo verejnom priestore prekročilo únosnú hranicu. Zníženie podielu reklamy vo vysielaní verejnoprávnych a súkromných médií povedie podľa nich k zlepšeniu sledovateľnosti vysielaného programu aj k zmierneniu negatívnych vplyvov reklám na obyvateľstvo.