Bolo veľkým šťastím, že v tej chvíli nešlo tadiaľ žiadne auto. Na úseku zhruba 800 metrov začali osádzať bezpečnostné zábrany a jeden pruh odstavili. Úplné otvorenie rýchlostnej cesty však mešká oproti avizovanému termínu asi pol roka. Národná diaľničná spoločnosť to zdôvodňuje zvyšovaním bezpečnosti, zvýšia sa aj náklady.
Montáž dynamických bariér nad cestou mala byť hotová už v januári, v úseku je však stále obmedzená premávka. Pri podrobnejšom geologickom prieskume totiž zistili výskyt dvoch nestabilných masívnych skalných blokov hmotnosti cca 450 ton.
Národná diaľničná spoločnosť sa preto rozhodla zvýšiť bezpečnosť tým, že urobia trojstupňovú ochranu. A to by malo eliminovať prípadný pád skál na vozovku. „Predĺženie prác je spôsobené zabezpečením masívnych blokov. Na základe geologických posúdení nestability blokov sa Národná diaľničná spoločnosť ako investor rozhodla pristúpiť k zvýšeniu bezpečnosti dobudovaním tretej etapy bariér a zastabilizovaním daných blokov,“ povedala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Michaela Michalová.
„Na základe týchto skutočností bol podpísaný dodatok, pričom celková suma za sanáciu bude v hodnote 5 180 073,5 eur, čo je zvýšenie o 198 441,05 eur. Toto predĺženie prác bude trvať do augusta 2018. V prípade ukončenia prác v skoršom termíne bude dielo odovzdané bezodkladne,“ dodala Michalová.