Na to ako reagujú ľudia na reklamu a či ich láka k nákupu sa pozrela spoločnosť Home Credit Slovakia. „Vyše polovica respondentov sa vyjadrila, že si na základe reklamy nič nekúpi. No pokiaľ je dobrá, zlepšuje to ich vnímanie o danej firme alebo výrobkoch. Každý desiaty Slovák dokonca reklamu úplne ignoruje,“ prezradil analytik trhu Jaroslav Ondrušek z Home Credit.
To, čo však strhne pozornosť každého, kto sleduje reklamu, je cena. Práve cenu uviedla na prvom mieste takmer polovica opýtaných. A kde nás reklama najčastejšie zastihne? Je to práve v televízii. Šiesti z desiatich Slovákov vníma prezentáciu výrobkov či služieb najviac prostredníctvom obrazoviek. Bilboardy či letáky ovplyvňujú asi 13 % Slovákov.
Čo vás na reklame najviac upúta?
- Cena – 44 %
- Značka – 27 %
- Originalita – 14 %
- Vtipnosť – 12 %
- Vzhľad – 11 %
- Celebrita – 2 %
Ako na vás reklama vplýva?
- Na základe reklamy si nikdy nič nekúpim 53 %
- Vôbec ma neovplyvňuje 21 %
- Občas si niečo na jej základe kúpim 14 %
- Reklamu ignorujem 10 %
- Často sa rozhodujem podľa reklamy 2 %
zdroj: Home Credit