Zatiaľ sa obavy a hrozby niektorých médií zo Západu nepotvrdili. Návštevníci turnaja si užívajú fantastickú a žičlivú atmosféru priamo v hľadisku a tiež prívetivosť miestnych dobrovoľníkov.
„Sú ich tisícky, doslova stoja na každom kroku. Keď vás vidia s kartičkou fanúšika na krku, hneď sa pýtajú, či nepotrebujete pomôcť, či netreba zavolať taxík a ak áno, tak ho hneď aj skontrolovať, aby vám nedal premrštenú sumu,“ povedal nám Roman, ktorý vycestoval s Goal Travel.
Všimol si, že miestni sú na tom horšie s angličtinou – ale našli si spôsob, ako to vyriešili: „Každý má hneď pripravený telefón a využíva aplikáciu prekladača - buď textovo, alebo priamo zvukovú! A rovnako to robia turisti, keďže azbuka je pre mnohých nečitateľná.“
Na MS išiel na tri zápasy so synom, skvelý nápad je tzv. pas fanúšika: „Okrem toho, že nahrádza víza do krajiny, cestujete s ním zadarmo a máte aj ďalšie výhody. Ak niekto z domácich vidí túto kartičku, dal by vám modré z neba. Je na nich vidieť, že si organizáciu MS vážia a chcú zanechať čo najlepší dojem.“
Všimol si, že mestá sú neuveriteľne čisté. „Na zemi nenájdete jediný ohorok! Cesty sú vyčistené, rovnako budovy, na ktorých nie je jediný nasprejovaný nápis. Rusi robia na návštevníkov úžasný dojem!“ nazdáva sa Roman. Ťažko znášal dlhé rady pred bezpečnostnými kontrolami, no uchvátila ho družná atmosféra v hľadisku: „Ani na sekundu som nemal pocit strachu. A to sme mali dresy obľúbeného Nemecka a boli v sektore s prevažujúcim počtom Mexičanov!“
Šéf cestovky: Čierny trh prekvitá
Marek Farkaš, majiteľ agentúry Goal Travel: „Záujem o MS je primeraný – vyšší by bol, keby na MS postúpili Slováci. Veľké športové podujatia sú vyhľadávané ako zážitky pre celé rodiny alebo partie. Naša agentúra vypraví na MS okolo 150 - 200 fanúšikov zo Slovenska a Čiech. Najviac chcú vidieť Brazíliu, Argentínu a vyraďovaciu fázu. Najdrahší lístok zatiaľ bol na zápas základnej časti Argentína – Island, tam sa na čiernom trhu pohybovala cena za jedno miesto až na sume 1 000 eur! Čierny trh prekvitá, keďže je stále viac záujemcov o kúpu ako tých, čo predávajú.“