Pri jeho výrobe použili obyčajný motor z krovinorezu. Nadšenci vozidlo skonštruovali tak, aby splnilo ich ambíciu dosiahnuť spotrebu liter benzínu na vyše tisíc kilometrov.
Strojári na autíčku začali robiť už pred Vianocami. „Pracovali sme na konštrukcii siedmi. Najnáročnejšia bola výroba karosérie,“ prezradil absolvent Miroslav Palko (28). Od nej si sľubujú významné zníženie spotreby. „Prvýkrát sme použili koncepciu samonosnej karosérie, váži len 28 kíl. Nepotrebuje rám, ani výstuže podvozku,“ vysvetľuje odborný asistent Štefan Kender (41). Pomohli im biomedicínski inžinieri TUKE.
Podľa biometrického skenu šoférky Janky Duchnovskej (25) navrhli konštrukciu na mieru. „Použili sme vzduchom chladený motor z krovinorezu,“ prezradil Kender. Motor funguje na princípe štart - stop systému. Dôležitú úlohu má i vodička. „Väčšinu jazdy idem bez motora, vtedy je dôležité odhadnúť rýchlosť,“ prezradila Janka.
Parametre vozidla
Výška: 650 mm Šírka: 700 mm Dĺžka: 2 700 mm
Celková hmotnosť: 35 kg
Spotreba: 1 l /1 000 km
Priemerná rýchlosť: 30 km/h
Maximálna rýchlosť: 70 km/h
Pohon: benzínový štvortakt chladený vzduchom
Riadenie: pákové
Výkon: 1,5 kW