Často je na vine zavádzanie zo strany cestovky. Čo všetko môžete reklamovať a na koho sa obrátiť?
Reklamácia počas pobytu
- vyhľadajte delegáta alebo osobu zodpovednú za reklamácie a preberte s ňou nedostatky
- skúste vyriešiť problémy priamo na mieste, bez oficiálnej sťažnosti
- môžete žiadať o zmenu izby či hotela
- ak vám cestovka vynahradí problém lacnejšou službou, akú ste si zaplatili, môžete žiadať vyplatenie rozdielu v cene
- naopak, pri zvýšených nákladoch neplatíte nič, zvýšenie hradí cestovka
- ak k náprave nedôjde, trvajte na spísaní záznamu, spravte si fotografie či video slúžiace ako dôkazový materiál
- vypýtajte si kontakty na svedkov, ktorí vám v prípade potreby nedostatky dosvedčia
Reklamácia po návrate
- v cestovke môžete reklamovať pobyt do 3 mesiacov od jeho skončenia
- spoločnosť vám na zaslanú reklamáciu musí odpovedať do 30 dní, či vaše výhrady uznáva a aj to v akom rozsahu, alebo vysvetlenie, prečo ich neuznáva
Najčastejšie sťažnosti dovolenkárov
- neochota delegátov riešiť problémy
- nedodržanie podmienok zájazdu
- rozdiel medzi informáciami v katalógu a skutočnosťou
- pripočítavanie rôznych príplatkov k základným cenám
- nepresná informácia o prístupe k moru
Čo ak cestovka zamietne
Napíšte na SOI
- spíšte písomný podnet na Slovenskú obchodnú inšpekciu (SOI)
- tá preverí postup cestovnej kancelárie
Pozor
- SOI kontroluje len dodržanie predpisov
- do reklamačných sporov orgán nezasahuje
Podnet na súd
- ak cestovka neuznala reklamáciu a nepochodili ste ani u SOI, môžete sa obrátiť na súd
- jedine súd môže rozhodnúť o oprávnenosti vášho nároku a finančnej náhrady
Hotel si vopred overte
Darina Huttová, Asociácia finančných sprostredkovateľov a finančných poradcov (APISP)
Platí zásada, že cestovná kancelária má dodať to, čo bolo predmetom zmluvy. Je potrebné pri objednávke zájazdu overiť kategóriu hotela a počítať najmä v orientálnych krajinách, že úroveň služieb bude o hviezdičku nižšia než sme zvyknutí. Vždy musí byť zabezpečená čistota a hygiena ubytovania. Hmyz v hromadnom výskyte, špinavá bielizeň či neupratané izby sú dôvodom na sťažnosť a požadovanie náhrady škody.