Výstredný rodák zo Žiliny sa však rýchlo otriasol a svoj talent premenil na zlato. Jaroš totiž našiel dieru na trhu, ktorou boli pesničky šité na mieru pre deti. Nočné kluby ovládané rapermi či hudobnú scénu preplnenú popovými spevákmi tak pred rokmi vymenil za nenápadné školské vystúpenia a besedy. A to mu na bankové účty prilialo kráľovské zárobky, o ktorých sa mnohým jeho kolegom môže iba snívať!
Jaroš chytil svoju šancu po skončení speváckej súťaže v roku 2005 za správny koniec a vytrieskal z nej, čo sa dalo. Jeho kariéra však mala špecifický vzostup. Muzikant síce má na svojom konte za posledných trinásť rokov osem cédečiek, ale sypať mu to začalo až neskôr. Mirovi sa totiž napriek úsiliu i vôli nedarilo naskočiť na tú správnu vlnu, na ktorej surfujú najväčší hudobníci Slovenska. Šťastena s plným mešcom peňazí si ho aj tak našla, o čom hovoria čísla z finstat.sk. Jarošova firma podľa neho vlani utŕžila neuveriteľných 312 946 eur! Z výstredného Žilinčana tým paradoxne stvorila nenápadného milionára. Zdá sa, že spevák len objavil ukrytú zlatú baňu, a to piesne pre najmenších. Ich tvorbe sa príliš veľa interpretov nevenuje, takže konkurencia bola veľmi malá. Naťahovanie sa s kolegami na preplnenej hudobnej scéne a malom slovenskom trhu išlo bokom a muzikant začal fárať po svojom. Založil vlastné vydavateľstvo a vydal dve cédečká a DVD s Pesničkami pre (ne)poslušné deti. Príjemné rytmy, jednoduché texty a Mirova vľúdnosť zabrali. Vystúpenia pred rozžiarenými detskými očami okamžite pootvárali peňaženky spokojných rodičov. Okrem toho prevádzku e-shopu, kde má tričká, vaky či knižky. „Hráme sto koncertov ročne, vydávame CD, DVD aj knihy. Máme vysoké príjmy, ale taktiež vysoké výdavky. Videoklip Moje telo stál napríklad viac ako 25 000 eur. Nie je mojím cieľom mať milióny na účte,“ povedal Novému Času Jaroš. „Výška honoráru závisí od konkrétnej akcie. Termíny okolo Dňa detí či Mikuláša sú najžiadanejšie, preto aj najdrahšie,“ dodal. Výšku honoráru nespresnil.
Má veľký sen
Jarošova cesta za úspechom bola tŕnistá. Pracoval v Anglicku, zarábal si modelingom a na svoj prvý album si zarábal v Izraeli, kde sa objavil vo filme či v reklamách. Zlom prišiel vďaka známej televíznej šou, kde jeho talent „vykrstil“ obávaný kat a spevák Paľo Habera. „Nepáčilo sa mi, keď raz prišiel za mnou po generálke a povedal mi, že som hanbou celej súťaže. To ma trochu zobralo a cítil som, že ide všetko dolu vodou. Pripadal som si ako outsider,“ uviedol v minulosti Miro pre Korzár. Dnes sa takým podpásovkám môže už len schuti zasmiať. „S tým, ako sa mi darí, som spokojný hlavne kvôli sebe, iným nemusím dokazovať nič. Mám túžbu natočiť muzikál s mojimi pesničkami, s veľkou výpravou, ako bola svojho času Mary Poppinsová od Walta Disneyho,“ vysvetlil Novému Času Jaroš.
Spievankovo - tržby *826 962 €
- Je jednotkou vo svojom žánri. Ich tretie DVD bolo v roku 2013 najpredávanejším nosičom v slovenskej hudbe. Skupinu má pod palcom Miroslav Čačík a Mária Čačíková, ktorí figurujú v dvoch spoločnostiach.
Fíha Tralala - tržby *396 820 €
- Martina Jelenová vlastní s manželom firmu, ktorá tiež tvorí pre deti.
Smejko a Tanculienka - *40 909 €
- Dvojicu tvorí manželský pár Petra a Marek Kováčovci, ktorí sú u najmenších tiež veľmi obľúbení.
*údaje z roku 2017