Konštruujú si ich úplne sami. Jazdu na takýchto „tallbikes“ si pochvaľujú, menšie problémy im spočiatku robilo len nastupovanie.
Nadchli sa pre poschodové bicykle. „Tallbikes vymysleli koncom 19. storočia zapaľovači plynových lámp, aby nemuseli pri každej lampe schádzať z bicykla a liezť na rebrík,“ vysvetľuje Michal Bradovka (32) z Dutch Bikes. Poschodový bicykel dokáže s partiou zmajstrovať už za jeden deň. „Využili sme staré diely zo skladu. Nestálo nás to teda takmer nič. Obidva tieto tallbiky sú z Favoritov. Dva rámy sme zvarili nad seba. Pozor ale treba dávať na geometriu, aby ťažisko nebolo príliš vzadu,“ dodal.
Cyklista sedí asi vo výške 1,7 metra, na svet sa teda pozerá z dvoch metrov. „Z výšky máme oveľa lepší výhľad po okolí. Dokáže na ňom jazdiť každý, kto vie bicyklovať,“ prezradil Robert Varkonda (23) s tým, že menší problém môže byť spočiatku pri nastupovaní. „Výhodou je rýchla preprava, v meste nemusíte stáť v zápchach. Odpadá stres z hľadania miesta na parkovanie. Navyše je to ekologická doprava a zároveň robíte aj niečo pre svoje zdravie!“ myslí si Tomáš Soroka (23).
Tallbike
Výška sedadla: 1,7 metra
Materiál: dva rámy z favoritov privarené na seba na seba
Výroba: 1 deň
Ako nastupovať
Tallbiker Robert Varkonda
Ľavú nohu si pripravím na ľavý pedál, pravou nohou sa na ľavej strane odrazím a po nabratí rýchlosti sa dvihnem na sedadlo a prekročím bicykel. Podobným spôsobom aj zosadám. Tento postup je komplikované absolvovať napríklad pri semafore na červenej, no vždy sa dá pridržať lampy alebo samotného semafora.