Reklama

Facebook a Instagram spúšťajú novinku pre ľudí, ktorí im venujú hodiny denne: Prestanú byť zabijakom času?

Facebook a Instagram spúšťajú novinku pre ľudí, ktorí im venujú hodiny denne: Prestanú byť zabijakom času?

Zdroj: Istockphoto

Reklama

Facebook a Instagram umožnia kontrolovať čas, ktorý ich užívatelia trávia na stránkach.

Sociálne siete Facebook a Instagram predstavili nový nástroj, ktorý má užívateľom umožniť mať kontrolu nad časom, ktorý na ich stránkach trávia. Firmy tak reagujú na nedávne psychologické a lekárske výskumy a chcú podporiť zodpovedné používanie mobilných zariadení a aplikácií.

Nové funkcie sa nachádzajú v nastaveniach oboch aplikáciách. Nový ovládací panel používateľom zobrazí priemerný čas strávený v aplikácii na určitom zariadení. Bude tiež možné zobraziť si celkový čas v rámci dňa a nastaviť si časový limit a upozornenie na jeho prekročenie. Tiež si budete môcť stlmiť upozornenia na nové správy a aktivitu priateľov.

"Chceme, aby čas, ktorý ľudia trávia na Facebooku a Instagrame, bol premyslený, pozitívny a inšpiratívny," uviedli firmy v spoločnom vyhlásení. "Dúfame, že tieto nástroje poskytnú ľuďom viac kontroly nad časom, ktorý trávia na našich platformách, a tiež podporí rozhovory medzi rodičmi a dospievajúcimi o internetových návykoch, ktoré sú vhodné." Nový nástroj nemá byť len o tom, koľko času ľudia venujú Facebooku a Instagramu, ale tiež aj o tom, ako ho využívajú.

Facebook je najväčšia sociálna sieť na svete, má 2,23 miliardy aktívnych užívateľov mesačne. V poslednej dobe sa však firma dostala pod paľbu kritiky kvôli nedostatočnej ochrane súkromia a kontrole zverejňovaného obsahu.

Minulý týždeň akcie firmy v reakcii na výsledky hospodárenia klesli za jeden deň o 19 percent, a zažili tak najhorší deň od vstupu na burzu v roku 2012. Trhová hodnota firmy sa znížila zhruba o 120 miliárd dolárov, a Facebook sa tak stal prvým podnikom v histórii amerického akciového trhu, ktorého trhová hodnota sa počas jediného dňa prepadla o viac ako 100 miliárd dolárov.

Facebook kúpil firmu Instagram v roku 2012 za jednu miliardu dolárov. Z aplikácie pôvodne vytvorené pre zdieľanie fotografií sa Instagram rozrástol do služby, ktorú ľudia využívajú pre zdieľanie krátkych videonahrávok a posielanie odkazov.

Anketa

  • Menej ako hodinu35%
  • 1 - 2 hodiny30%
  • 3 - 4 hodiny17%
  • 5 a viac hodín16%

Hlasovanie bolo ukončené

Autor: ČTK

Vyberáme pre Vás niečo viac

Súvisiace