Vyplýva to zo štatistík Zásielkovňa.sk, Slovenskej asociácie pre elektronický obchod (SAEC) a ďalších spoločností. "Z obrovskej konkurencie vyše 11.000 e-shopov pôsobiacich na slovenskom trhu, profituje zákazník," konštatoval šéf spoločnosti Zásielkovňa.sk Alexander Jančo.
Podľa prieskumu SAEC a Nielsen Admosphere pritom 94 % respondentov, ktorí za posledný rok nakúpili na internete, malo s nákupom pozitívnu skúsenosť. Okrem ceny a kvality ponúkaného tovaru, 15 % opýtaných považuje za rozhodujúci faktor pri nákupe rýchlosť a čas dodania.
Tí, ktorí nakúpili tento rok na internete, v e-shopoch minuli najčastejšie medzi 201 - 500 eurami, až 25 % respondentov minulo viac ako 500 eur. Prejavom určitej opatrnosti nakupujúcich je platba na dobierku. Hoci stále predstavuje 40 % platieb za on-line nákupy, podľa SAEC medziročne postupne klesá.
Iba 33 respondentov z celkového počtu 944 uviedlo, že s on-line nakupovaním nemali pozitívnu skúsenosť, pričom je to menej ako minulý rok. Čo sa týka dôvodov nespokojnosti s on-line nákupom, najčastejším bola podľa SAEC zlá kvalita tovaru, nedostatočné informácie o chybách a rizikách výrobku, či neschopnosť dodať výrobok v uvedenom termíne.