Kedy to už vyriešia! Cez nechránené železničné priecestie v Ružinove na križovatke Ivánska - Vrakunská - Trnavská prechádza denne množstvo ľudí, ktorí doslova riskujú život. Počas hustej premávky sa musia predierať cez vytrubujúce autá, aby sa dostali na druhú stranu cesty.
Ani tam však nie sú v bezpečí. Každodenná premávka áut a vlakov ohrozuje ľudí. Študent ekonómie Patrik (23) z Bratislavy, situáciu dobre pozná. ,,Človek kľučkuje medzi autami. Z každej strany mu hrozí nebezpečenstvo,“ vysvetlil. Nájdu sa aj šoféri, ktorí bezohľadne výjdu na chodník a jazdia po ňom. ,,Vodiči nerešpektujú ochrannú zónu chodcov,“ potvrdzuje Patrik. Kompetentní si problém prehadzujú ako horúci zemiak. Riešenie je v nedohľadne.
Železničnú trať v oblasti Trnávky a Ostredkov križoval chodník, lenže časom sa značenie sa zmazalo. Mestská časť Ružinov s tým vraj nič nezmôže, lebo nie je v jej správe a nespadá ani do jej vlastníctva. ,,Priecestie je v správe ŽSR a ostatné okolité komunikácie, cesta II. triedy, je v správe magistrátu Bratislavy,“ tvrdí Jana Pôbišová, hovorkyňa Ružinova. Na problematickom úseku križovatky Ivánska - Vrakunská - Trnavská sa v súčasnosti rieši rozšírenie Vrakunskej cesty.
,,Súčasťou opravy cesty bude hlavne vybudovanie bezpečného prechodu pre peších cez železničné priecestie v súbehu so semaforom v križovatke,“ prisľúbila hovorkyňa magistrátu Zuzana Onufer. Podľa hovorkyne ŽSR Martiny Pavlíkovej je železničné priecestie na Ivánskej ceste špecifické tým, že ide o križovanie trojkoľajnej trate s pozemnou komunikáciou a s križovatkou v tesnej blízkosti železničného priecestia. ,,Realizácia samostatného priechodu pre chodcov cez železničnú trať je možná len v rámci projektu Magistrátu hl. mesta Bratislava, keďže pre takúto výstavbu je podstatná úprava priľahlých pozemných komunikácií v správe mesta,“ vraví Pavlíková.