Osemminútová trasa medzi Bratislavou a Viedňou tak zatiaľ zostane len hudbou budúcnosti. V roku 2016 podpísalo ministerstvo hospodárstva memorandum s americkou spoločnosťou Hyperloop Transportation Technologies. Od spolupráce si sľubovali, že tunel markantne zrýchli dopravu medzi hlavným mestom a Viedňou, pričom neskôr plánovali rozšírenie trasy až do Prahy cez Brno. Podľa vyjadrenia Úradu podpredsedu vlády však platnosť memoranda vypršala a rokovania stroskotali na mŕtvom bode.
Podľa medializovaných informácií sa nepodarilo nájsť pre projekt vhodný pozemok. ,,Spoločnosť HTT viackrát menila svoje investičné zámery a tým aj požiadavky na spoluprácu slovenskej strany. Momentálne spolupráca nepokračuje. K výstavbe komerčne realizovateľných úsekov na prepravu ľudí či tovarov bude nevyhnutný podstatne intenzívnejší, dlhoročný výskum,“ potvrdil zástupca Rašiho úradu.
Vlak budúcnosti mal vďaka najmodernejším technológiám prepravovať cestujúcich rýchlosťou až 1 200 km za hodinu. „Tranzitné kapsuly poháňané slnečnou energiou sa v nízkotlakových trubiciach pohybujú takmer nadzvukovou rýchlosťou,“ popísal Hyperloop rezort hospodárstva ešte v čase podpisu memoranda. Pôvodný termín spustenia premávky unikátneho dopravného prostriedku bol u nás naplánovaný na rok 2020. Všetko nasvedčuje tomu, že ostane len v štádiu neuskutočneného sna.
Revolučná doprava v skratke:
Revolučný systém cestovania špeciálnymi kapsulami v nízkotlakovom potrubí. Vďaka minimálnemu treniu a odporu vzduchu má kapsula dosiahnuť rýchlosť až 1 200 km/h. Cesta z Bratislavy do Viedne tak mala trvať asi osem minút. Hyperloop je poháňaný solárnou energiou, ktorú si sám vyrába cez solárne panely nad zemou a spotrebuje z nej len 10 %.