Tlmočil pre TASR dostupné informácie šéf jedného z talianskych policajných okrskov Maurizio (49), ktorý bol v Janove priamo na mieste nešťastia bezprostredne po tom, ako sa stalo. "V celom Taliansku bude špeciálny tím dohliadať na infraštruktúru krajiny. Myslím si však, že to bude veľmi náročné. Totiž viac ako 70 percent infraštruktúry v Taliansku, ktorá bola postavená v 70. rokoch, je problematická," priznal.
Ako ďalej spresnil, 38 ľudí v dôsledku nešťastia zomrelo a 15 sa zranilo, pričom ôsmi z nich podľa neho vážne. Približne 660 ľudí muselo v dôsledku nešťastia opustiť svoje domovy. "Viac ako 300 ľudí - medzi nimi policajti či dobrovoľníci - stále hľadá tých, ktorí mohli nešťastie prežiť," dodal.
Pri zrútení časti Morandiho mosta nad údolím rieky Polcevera v Janove spadlo 14. augusta krátko pred poludním z výšky niekoľkých desiatok metrov 30-35 osobných a viacero nákladných áut. Trosky a vozidlá dopadli do koryta rieky, na železničné koľaje a do priemyselného areálu. V čase incidentu bola v danej oblasti silná búrka. Na moste tiež prebiehali údržbové práce.
Most Morandi z roku 1967 bol v čase svojho vzniku všeobecne považovaný za odvážny architektonický čin, avšak časom si začal vyžadovať neustálu údržbu. Talianska prokuratúra svoje vyšetrovanie sústreďuje na možné konštrukčné chyby alebo neadekvátnu údržbu. Experti tvrdia, že katastrofa poukazuje na náročnosť udržiavania akéhokoľvek starnúceho mosta.