Nešťastie, medzi možnými príčinami ktorého figurujú nedostatočná údržba či chyby v konštrukcii mosta, si vyžiadalo 43 obetí. Projekt, ktorý prezentoval úradujúci šéf spoločnosti Giovanni Castellucci, predpokladá kompletné zbúranie zvyškov mosta v priebehu 30 dní, a to sčasti s využitím trhaviny a sčasti s využitím mechanických prostriedkov.
Podnikateľská rodina Benettonovcov, ktorá je majoritným vlastníkom diaľničnej spoločnosti, ponúkla opätovné vybudovanie mosta, čo však talianska vláda premiéra Giuseppeho Conteho odmieta s tým, že most by mali obnoviť lodenice Fincantieri s podporou štátnej banky pre rozvoj CDP. Aj keď samotný most je vlastníctvom talianskeho štátu, všetky záväzky súvisiace s jeho prevádzkou nesie prevádzkovateľ.
Zrejme najznámejší taliansky architekt Renzo Piano (80) ponúkol v utorok svojmu rodnému mestu Janov, že preň vypracuje návrh nového mosta, ktorý má nahradiť ten zrútený. Muž, ktorý sa do povedomia dostal už v 70. rokoch stavbou parížskeho Pompidouovho strediska a neskôr svoj kredit upevnil mnohými ďalšími projektmi, žije v súčasnosti vo Francúzsku, kanceláriu si však ponechal aj v rodnom Janove.
Svoj najnovší zámer - navrhnúť diaľničný most v Janove - oznámil po diskusií s prezidentom regiónu Ligúria Giovannim Totim, ktorý vo štvrtok informoval aj o plánoch diaľničnej spoločnosti. "Môj záväzok je predovšetkým morálny: chcem zaistiť to, aby mal nový most črty Janova, naše vlastnosti i trošku našej šetrnosti," povedal Piano novinárom po stretnutí s Totim. "Nedokážem myslieť na nič iné, než na ten most," dodal.
Talianska vláda nedávno oficiálne spustila proces odobratia licencie diaľničnej spoločnosti Autostrade per l'Italia, ktorej pripisuje zodpovednosť za nešťastie. Zaviazala sa tiež, že most čo najrýchlejšie znova postaví. Zrútený Morandiho most, ktorý bol v čase svojho dokončenia v roku 1967 všeobecne považovaný za odvážny architektonický projekt, sa stal symbolom spájajúcim dve časti talianskeho prístavného mesta Janov.