Liberáli totiž považujú konanie ministra Érseka, ktorý do vládnej limuzíny pozýva občanov s rovnakou cestou do práce, ako má on, za typické PR vládneho činiteľa.
Strana pritom pripomína, že približne pred rokom a pol jej poslanci predložili v parlamente návrh novely zákona o cestnej doprave, ktorou by sa umožnilo "zdieľať" na prepravu osôb všetky autá. "Miesto toho, aby tento návrh vládna väčšina podporila, ministerstvo dopravy sa postavilo na stranu taxikárov, ktorí súdnou cestou dosiahli zastavenie činnosti Uberu na Slovensku," uviedol poslanec Národnej rady (NR) SR za SaS Miroslav Ivan.
Doplnil, že na základe tlaku verejnosti, technologického pokroku a s tým spojeným vznikom spoločností, ktoré kopírujú model Uberu, ministerstvo dopravy predložilo do pripomienkového konania novelu zákona, ktorou chce liberalizovať tento segment verejnej dopravy. "Podotýkame, že ide prakticky o ten istý návrh, ktorý predložila strana SaS. No napriek tomu, že pripomienkové konanie bolo ukončené v polovici júla 2018, do dnešného dňa nie je žiaden návrh zákona v Národnej rade," dodal Ivan. Ministrovi tiež pripomenul, že do jeho limuzíny sa okrem neho a šoféra zmestia dvaja, maximálne traja cestujúci. "To je žalostne málo oproti možnostiam zlegalizovaného, takzvaného zdieľaného cestovania," konštatoval Ivan.
V pondelok (3.9.) odštartovalo ministerstvo dopravy kampaň s názvom #ideminak, ktorej cieľom je znížiť počet áut na cestách. Zapojiť sa do nej môže každý, kto na cestu do práce alebo za povinnosťami využije alternatívu voči osobnej automobilovej doprave, kde vo väčšine prípadov sedí v jednom aute len jeden človek. Okrem zdieľaného cestovania je možné podľa ministerstva využívať aj vlaky, autobusy, bicykel a podobne.
Do kampane sa zapojil aj samotný minister dopravy Érsek, ktorý bude zdieľať vládne auto s ľuďmi idúcimi ráno do práce v hlavnom meste. Zároveň sa v utorok odviezol ráno do práce vlakom.