Hasiči najprv vrak vyslobodili z konštrukcie strechy, v ktorej sa čiastočne zachytil. Na podlahe haly ho potom prezreli vyšetrovatelia polície a Ústavu pre odborné zisťovanie príčin leteckých nehôd (ÚZPLN), nato vrak hasiči vytiahli z haly a vysokozdvižným vozíkom naložili na nákladné auto. Prevezú ho do hangáru ústavu, kde ho preskúmajú odborníci, povedal ČTK hovorca hasičov Petr Poncar.
"V priebehu dnešného dopoludnia sme vykonali zaistenie a zapaženie haly, aby sme mali istotu, že nedôjde k jej poškodeniu pri vyslobodzovaní vraku vrtuľníka, potom sme rozrezali väzník (strešná konštrukcia), odtrhli ho a vrak sme stiahli na podlahu," uviedol Poncar. Pri práci sa nikto nezranil, hasiči dodržiavali bezpečnostné postupy. "Bolo to podobné ako pri vyslobodzovaní vraku auta," dodal hovorca.
Hasiči v hale odobrali vzorky paliva z vrtuľníka pre ÚZPLN, ktorý aj palivo podrobí testom a rozborom. "Vrak je naložený a pre nás už tu zrejme činnosť nebude," uzavrel Poncar. Nehodu vyšetruje polícia. Podľa krajskej policajnej hovorkyne Martiny Korandovej zahynul pri nehode tridsaťdvaročný Čech, štyridsaťšesťročná cudzinka a ďalší dvaja cudzinci vo veku 57 a 45 rokov.
Podľa neoficiálnych informácií zahynul v stroji Robinson R 44 Raven majiteľ plzenskej firmy Workpress Aviation. Podľa Bangkok Post prišiel o život okrem iného predseda thajskej obchodnej komory (Thai Subcon) Čanatip Suračajsitikul, ktorý bol v čele 14-člennej obchodnej delegácie na služobnej ceste do Nemecka a Česka. Thajskí biznismeni hľadali v Česku investorov do thajskej výroby leteckého a zdravotníckeho vybavenia.
"Kriminalisti spolu so zamestnancami Ústavu pre odborné zisťovanie príčin leteckých nehôd zisťujú dnes všetky okolnosti, sú na mieste, vykonávajú sa výsluchy svedkov, vyhodnocujú zaistené stopy. Sú nariadené znalecké posudky a súdne pitvy," povedala ráno Korandová ČTK. Zástupca riaditeľa ÚZPLN Josef Bejdák ČTK uviedol, že odborníci ústavu podrobnému preskúmaniu podrobia všetky časti vrtuľníka, preverí spôsobilosť a kvalifikáciu pilota a vykonávaný pravidelný servis vrtuľníka.
Vyšetrovanie, ktoré odpovie na otázku, či nehodu zavinila technická príčina alebo ľudská chyba, by chceli vyšetrovatelia uzavrieť približne do konca roka.