Denník
Podmienky pre príjem hotových inzertných podkladov
1. Finálne inzertné podklady sa prijímajú iba vo formátoch PDF, v ktorých sa už nerobia žiadne korekcie.
2. Tvorbu PDF odporúčame realizovať cez PostScript a Acrobat Distiller a to vo verzii kompatibilnej s verziou 1.3 alebo 1.4. Pri použití transparentných objektov a rastrových efektov je nutné nastaviť „Vysoké rozlíšenie zlúčenia priehľadností“ (TRANSPARENCY FLATTENING). Priamy zápis z aplikácií do PDF (PDF Library) NEODPORÚČAME!
3. Rozmery inzerátov musia zodpovedať presným cenníkovým formátom v [mm]. Všetky inzertné moduly sú sadzobné. Spad, presah, tlačové značky ani farebné škály NEVKLADAJTE!
4. Farebnosť musí byť definovaná v CMYK-u (max. sútlač: 260%) a podklady nesmú obsahovať žiadne priame farby a ICC profily. Akýkoľvek iný alebo nesprávne vložený ICC profil bude automa- ticky odstránený. Pre presnú definíciu farebnosti je nutné dodať certifikovaný nátlačok, ktorý zodpovedá tlačovej technológii a papieru.
5. Doručovanie podkladov: e-mail, FTP - pri uložení dát na FTP, je vždy nutné informovať o tom oddelenie výroby inzercie.
6. Pri odosielaní podkladov uvádzajte dátum uverejnenia a názov titulu, do ktorého je inzerát určený.
Podmienky pre príjem podkladov na výrobu inzercie
1. Podklady na výrobu inzercie sa prijímajú iba v elektronickej podobe.
2. Podklady musia byť doručené v primeranej kvalite. Farebnosť CMYK. Vektorové objekty (logá): EPS, PDF, AI. Bitmapové objekty (obrázky, fotografie) TIF, BMP, JPG s rozlíšením 300 dpi. Texty: DOC, RTF, TXT.
3. Doručovanie podkladov: e-mail, CD/DVD, FTP - pri uložení dát na FTP, je vždy nutné informovať o tom oddelenie výroby inzercie.
4. Pri odosielaní podkladov uvádzajte dátum uverejnenia a názov titulu, do ktorého je inzerát určený.
Adresa pre doručovanie podkladov: inzercia@novycas.sk
Každú výnimku z technických podmienok konzultujte s oddelením inzertnej výroby na uvedenej adrese. V opačnom prípade neručíme za textovú, grafickú a farebnú správnosť inzerátu.
Online
Všetky reklamné formáty musia spĺňať nasledovné požiadavky:
Na pixel presné rozmery
Maximálnu dátovú veľkosť podľa rozmeru / rozlíšenia
Reklama by mala byť etická, nemala by nikoho urážať, zosmiešňovať, napodobňovať konkurenciu a pod. Formáty, ktoré majú farbu pozadia zhodnú s farbou pozadia stránky, musia byť orámované viditeľnou farbou, ktorá presne ohraničuje rozmery formátu.
Formáty, ktoré si sami doťahujú dodatočné údaje sú dátovo limitované na +50% k definovanej maximálnej veľkosti s príplatkom +25% k cene. Tieto formáty nie je možné objednať ako balík, len na CPT. Videoreklama umiestnená pred videoobsahom (preroll) môže mať maximálnu dĺžku 30 sekúnd. Odporúčaná dĺžka je 10 sekúnd. Po uplynutí prvých 10 sekúnd má užívateľ možnosť reklamu preskočiť.
Zvukové a video formáty v banneroch:
Dej sa môže/nemusí prehrávať automaticky, zvuk zapína užívateľ. Po celý čas animácie je viditeľné tlačítko "VYPNÚŤ ZVUK", po prvom prehratí sa zvuk automaticky zastaví, dej môže/nemusí pokračovať odznovu.
Formáty obsahujúce zvuk sa objednávajú s príplatkom +50% k cene CPT.
Formáty nie je možné objednať ako balík. Formáty sa zobrazujú užívateľovi 1x za týždeň.
Všeobecné pravidlá pre animované bannery GIF:
Max veľkosť 100kB
Všeobecné pravidlá pre video reklamu:
Video kodek: h264, audio kodek: aac
Video v článku rozlíšenie 438x280 (odporúčaná veľkosť do 2MB)
Pre-roll rozlíšenie 1280x720 (odporúčaná veľkosť do 5MB), max 30 sekúnd.
Všeobecné pravidlá pre HTML5:
Odporúčame banner dodať ako jeden html súbor a teda grafiku a css zahrnúť priamo v html súbore.
Obrázky zakódové do base64 napr. tu http://b64.io/
V hlavičke (tag head) meta tag ad.size so zodpovedajúcimi rozmermi (napr. ) <meta name=“ad.size“content=“width=990,height=250“>
V hlavičke (tag head) skript s preklikom, resp. preklikmi pokiaľ rôzne časti bannera smerujú na rôzne url.
Všeobecné pravidlá pre PR články:
Podklady ku PR článkom musia byť dodané min . 24 hodín pred uverejnením , inak objednaný termín nemusí byť dodržaný.
Po schválení PR článku klientom je možná len jedna spätná úprava.
Podklady sa dodávaju v súboroch: text v textových súboroch ideálne .doc, obrázky buď .jpg alebo .png (poslané samostatne, nie ako súčasť textového súboru) alebo link, kde sa dajú stiahnuť. Fotky musia byť označené podľa poradia v akom ich chce mať klient uverejnené.
Ak má klient požiadavku uviesť zdroj/ autora fotiek iný ako je "PR článok" musí to byť uvedené v textovom súbore.
V prípade, že klient chce mať vložené aj meracie kódy na preklikoch, aj tie musia byť komplet vložené a vyznačené v textovom súbore.
Špecifikácie PR článku pre portál cas.sk:
1. počet znakov v nadpise: max. 45
2. počet znakov v perexe : ideálne 112 , max 336 znakov vrátane medzier (z estetického hľadiska max. 2 vety)
3. veľkosť cover foto 800x450 px
4. veľkosť fotiek do galérie: ideálne tiež 800x450 px , ak už nie je dodržaná veľkosť, tak nech sú aspoň orientované na šírku