Cyklistom a hubárom, ktorí sa koncom týždňa pohybovali na petržalskej strane pod Prístavným mostom, sa naskytol nezvyčajný pohľad. Na jeho spodnej konštrukcii pribudli pomerne veľké diery a po zemi sa váľali betónové valce s priemerom 15 - 20 cm. Keďže Národná diaľničná spoločnosť (NDS), ktorá most spravuje, neinformovala o žiadnych úpravách, zaujímalo nás, o čo ide. „V spodnej doske estakády Prístavného mosta boli navŕtané odvodňovacie a odvzdušňovacie otvory,“ vysvetlila hovorkyňa NDS Michaela Michalová.
Dodala, že otvory sa vŕtali v miestach, ktoré určil projektant a statický systém mosta to nijako neohrozuje. Podľa statika Petra Živnera ide o úplne bežnú údržbu. „Buďme radi, že to robia. Pôvodný odvodňovací systém sa postupom času asi upchal, keďže doň cez kanály napadajú kamene, halúzky a podobne,“ uviedol.
Vnútro mosta sa tak naplnilo dažďovou vodou, čo môže byť pre stavbu nebezpečné. Do navŕtaných dier sa podľa statika vložia rúry, ktoré sa nakoniec pospájajú. „Ak nejaké diery pribudli, ide zrejme o zhustenie vpustov,“ uzavrel Živner.
Prístavný most
- Stavali ho v rokoch 1977 - 1985
- Dlhý je 599,4 m
- Pôvodne sa volal Most hrdinov Dukly (do r. 1993)
- Denne ním prejde 120-tisíc vozidiel