Nový Čas vybral piatich najväčších favoritov na základe prieskumov. Každý z nich má vlastnú predstavu o tom, ako vylepšiť život v hlavnom meste. Zaujímalo nás, odkiaľ pochádzajú, kde doteraz pôsobili. Spýtali sme sa ich tiež, koľko peňazí majú v pláne vraziť do svojej kampane a kto im ju zaplatí, a keby mali v Bratislave zmeniť jedinú vec, ktorá by to bola?
Ján Mrva (48), (OĽANO, SaS, Sme rodina, KDH)
- Rodený Bratislavčan, v hlavnom meste žije celý život
- komerčný autorizovaný geodet (1995 - 006) , starosta MČ Bratislava-Vajnory (od 2006)
Koľko vrazí do kampane:
„Z vlastných financií rodiny vložíme 30-tisíc eur, z foundrisingu do 40-tisíc eur a viem, že mi transparentne na kampaň prispejú aj politické subjekty, ktoré ma podporujú.“
Čo by zmenil:
„Zaviedol by som veľkokapacitnú podzemnú MHD, rezidentné parkoviská a parkovacie domy a vylepšil prepojenie integrovanej dopravy.“
Václav Mika (55), (nezávislý)
- Rodák z Trenčína, v Bratislave žije 38 rokov
- Generálny riaditeľ RTVS (2012 - 2017), TV Markíza (2006 - 2010) a Rádia Expres (1999 - 2006)
Koľko vrazí do kampane:
„Kampaň si primárne financujem sám. Predpokladám, že zákonom stanovený limit 250-tisíc eur ani nevyčerpám.“
Čo by zmenil:
„Zaviedol by som systém rezidenčného parkovania, ktorý by zvýhodňoval domácich vo všetkých mestských častiach - Bratislavčania sa tu nesmú cítiť ako cudzinci.“
Matúš Vallo (41), (Spolu, Progresívne Slovensko)
- Narodil sa v Bratislave, žil v Ríme, New Yorku aj Londýne
- Architekt, textár a hráč na base hudobnej skupiny Para
Koľko vrazí do kampane:
„Moju kampaň financuje vyše 600 darcov a ich mená a darované sumy sú zverejnené na transparentom účte, ide o sumy od 4 eur po niekoľko tisíc. Čo sa týka nákladov, tak dodržíme zákonom stanovený limit.“ (250-tisíc eur)
Čo by zmenil:
„Chcem nastaviť jasné pravidlá pre developerov. Mesto má určovať, za akých podmienok a do akej výšky sa má rozvíjať. Je to naviazané aj na dopravu, ktorá sa ďalšou výstavbou viac zahusťuje. Ak mám v rozvoji mesta vypichnúť jednu vec, tak chcem, aby mesto posudzovalo, či dopravná infraštruktúra v danej lokalite unesie ďalšiu výstavbu.“
Ivo Nesrovnal (54), (nezávislý)
- Rodák z Bratislavy, žil tu až do ukončenia vysokej školy
- právnik, primátor Bratislavy (od 2014)
Koľko vrazí do kampane:
„Kandidujem ako nezávislý kandidát politicky a finančne, takže si ju financujem sám z vlastných prostriedkov. Rozpočet odhadujem približne na 200-tisíc eur.“
Čo by zmenil:
„Ak by to bolo jediné slovo, bola by to doprava vo všetkých jej aspektoch. Či už je to rozvoj infraštruktúry, kvalita verejnej dopravy, alebo parkovanie.“
Iveta Plšeková (47), (nezávislá)
- Narodila sa v Ostrave, detstvo prežila u adoptívnych rodičov v Humennom, v Bratislave žije 20 rokov
- Lekárka, viceprimátorka Bratislavy (2014)
Koľko vrazí do kampane:
„Ako jediná kandidátka na primátorku od ľudí nežiadam finančné príspevky. Volebnú kampaň si financujem sama, s podporou rodiny a priateľov. Predpokladané náklady na moju kampaň budú do 50 000 eur.“
Čo by zmenila:
„Chcem priniesť spravodlivosť! Kvôli nesprávnemu sčítaniu obyvateľov mesto ročne prichádza o viac ako 16 miliónov eur. Tie môžu byť investované do budovania športovísk, parkov a dopravy.“